بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک بانک مسکن عنوان کرد:

تأثیر منفی بلاتکلیفی در اقتصاد ایران

شاخص کل بورس طی روز گذشته، با توجه به تداوم روند نزولی قیمت سهام در بازار سرمایه با افت مواجه شد بطوریکه این نماگر همچنان در کانال 73 هزار واحدی باقی مانده است.
کد خبر : ۱۳۰۶۸۹
نویسنده :
اعتماد
شاخص کل بورس طی روز گذشته، با توجه به تداوم روند نزولی قیمت سهام در بازار سرمایه با افت مواجه شد بطوریکه این نماگر همچنان در کانال 73 هزار واحدی باقی مانده است.

در همین راستا، علماء، مدیر صندوق بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده نرخ بهره و همچنین مقوله مذاکرات می توانند به عنوان دو محرک جدی جهت رشد بازار سرمایه عمل کنند. به نظر می رسد با توجه به اینکه در دی ماه سال جاری موعد سررسید سپرده های بانکی با نرخ 27 درصدی می باشد در صورتی که نرخ تورم بتواند در محدوده 14.5 درصد فعلی حفظ شود می توان به کاهش چشمگیر نرخ بهره در پایان سال امیدوار بود. در صورت کاهش چشمگیر نرخ بهره می توان افزایش پی بر ای بازار را انتظار داشت که در صورت تحقق چنین امری می توان پایان سال 93 را به عنوان نقطه عطف و تغییر روند موجود پیش بینی نمود.

علماء تصریح کرد: محرک تأثیرگذار و مهم دیگر مذاکرات ایران و 1+5 می باشد که می تواند سرعت خروج از رکود را تسریع نماید و کاهش نرخ بهره، ورود تکنولوژی جدید و گسترش مبادلات تجاری را به همراه بیاورد که به بهبود عملیات شرکتها کمک فراوانی خواهد نمود.

انتظار نمی رود با نزدیک شدن به زمان مذاکرات نهایی 1+5 و ایران با توجه به چشمگیر بودن تاثیرات و افزایش ریسک سیستماتیک بازار بتواند به سمت مثبت برود.

نکته دیگر قابل اشاره مربوط به مصاحبه های مسئولان تصمیم گیرنده می باشد که متأسفانه شاهد اظهارات متناقض ایشان در بازه های زمانی کوتاه هستیم که این مصاحبه ها علیرغم تاثیرگذار بودن هیچگونه مسئولیت و پیگردی برای ایشان به وجود نمی آورد که از جمله آن می توان به مصاحبه های متناقض اعضای شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو اشاره نمود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر