بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر : ۱۳۰۷۱۲
زارعی می گوید بورسیه ۳ هزار نفر غیرواقعی است و باید مصوبات شورای مرکزی بورس در بورسیه ها لحاظ می شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس آخرین موافق استیضاح بود که پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

وی گفت:کسی هستم که در روز رای اعتماد برای فرجی دانا تلاش کردم خود ایشان هم شاهد هستند منتهی این فرایندی که پیش آمد در نهایت به نقطه استیضاح رسیدم.

وی نطق خود را به بحث بورسیه ۳ هزار نفر اختصاص داد و گفت: آقای صدیقی معاون دانشجویی وزارتخانه یکباره مصاحبه ای کردند که ۳۰۰۰ نفر بورس غیرقانونی شده اند. کمیسیون درخواست کرد تا وزیر به کمیسیون بیاید ولی خودشان نیامدند و آقای صدیقی آمدند.

در ادامه اهم اظهارات این موافق استیضاح وزیر علوم می آید:
*کمیسیون مسئولان قبلی را هم دعوت کرد که معلوم شد که افرادی زیر معدل ۱۴ یا ۱۶ بورسیه شدند همان مسئولان قبلی هم اعلام آنها را اعلام کرده بودند اما موضوع این بود که شورای عالی بورس مصوباتی دارد که باید مد نظر قرار گیرد کمیسیون کمیته ای را تشکی داد که دو جلسه در سازمان امور دانشجویان برگزار شد و خودم هم پرونده ها را مطالعه کردم که معلوم بود که لیست هایی که تنظیم شده با عجله بوده است.

*در جلسه اول قرار شد لیست ها کامل شود و اطلاعات افراد بورسیه شده کامل شود. در همان جلسه مطرح شد که چرا گفتید فرزندان مسئولان و در سایت ها منتشر شده است، گفتند ما نکردیم دستگاه های نظارتی کردند، گفتیم پرونده ها را بیاورید ببینیم استکاف کردند، در جلسه بعد که پرونده مسئولان را آوردند هیچ موضوع خاصی در آن نبود و دوستان هم می گفتند ما ادعایی نکردیم.

*در جلسه بعدی لیست‌ها اصلاح شد در مجموع بعد از آن جلسه مدیرکل امور بورس وزارت علوم نامه ای خطاب به من نوشتند به عنوان مسئول این کمیته و اعلام کردند که مصوبا ت کمسیون قبلی را اعمال کردیم این شد که مثلا ۲۲ نفر سال ۸۸ به ۴ نفر کاهش یافت. و در مجموع ادعای دوستان ما به ۱۹۰ نفر کاهش پیدا کرد که اگر تمام مصوبات شورای مرکزی بورس اعمال شودکمتر هم خواهد شد.

*یا در خصوص بورس خارج گفتند ۷۲۹ نفر بوده که اگر این مصوبانت را اعمال کنیم به ۴۳ نفر کاهش می یابند. لذا به استناد دوستان این عدد ۳هزارتا واقعیت ندارد ولی هرکس هم تقلب کرده باید برخورد شود ما می گفتیم چرا فضار ار خراب می کنید و می‎‌گویید نمایندگان استیضاح را مطرح کردند چون بورس آشنایان شان مشکل پیدا کرده است.

*گفتند زارعی دو برادرش بورس شده است، گفتم با هرکسی تخلف کرده برخورد شود، ضمن اینکه من سه برادر دارم یکی به شهادت رسیده و دو برادر اصلا دانشگاه نرفتند. چرا باید این فضا ایجاد شود. این فضاسازی و بداخلاقی جز دلایلی که ما را به این نقطه استیضاح رساند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر