بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر : ۱۳۰۷۲۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چرایی ممنوعیت انجام اعمال "پیوند"ی در بیمارستا‌ن‌های خصوصی پاسخ داد.
سیدحسن هاشمی ، با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای عالی پیوند، ضمن تاکید بر ادامه برگزاری جلسات این شورا گفت: جلسه اخیر شورای عالی پیوند چند مصوبه را به دنبال داشت اما دو مورد از این مصوبات بسیار مهم بوده و در جهت حفاظت و مراقبت از مردم کشور صورت گرفته است.

وی ممنوعیت انجام پیوند برای اتباع غیرایرانی را به عنوان مصوبات اخیر شورای عالی پیوند مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش عمده این تصمیم به دلیل متقاضیان زیاد ایرانی است که در نوبت پیوند قرار دارند و بی‌تردید آنها واجب‌ترند. بخش دیگری از این تصمیم نیز به دلیل تخلفاتی بود که طی 10 – 15 سال گذشته اتفاق افتاده است. در مجموع تصمیم خوبی در این زمینه گرفته شد.

وی تاکید کرد: البته این موضوع به معنی کمک نکردن به بیماران حاضر در کشورهای حاشیه که از خدمات اساتید ایرانی بهره‌مند می‌شدند، نیست. جراحان‌ این کشورها می‌توانند جهت دریافت آموزش‌ها به ایران مراجعه کنند و پیوند را در کشور خودشان انجام دهند.

وزیر بهداشت ممنوع شدن انجام اعمال پیوند در بخش خصوصی را به عنوان یکی دیگر از مصوبات مهم جلسه اخیر شورای عالی پیوند مورد اشاره قرار داد و گفت: انجام پیوند در بخش دولتی و صرفا در مراکز آموزشی به دلیل آن است که پس از پیوند، خدمات بهتری به بیماران ارایه شود و البته این موضوع به معنای تقابل با بخش خصوصی نیست؛ چراکه حدود 90 درصد اعضای شورای عالی پیوند در بخش خصوصی فعالند اما صد در صد اعضای شورا به اینکه فعلا پیوند در مراکز دولتی و آموزشی انجام شود، رای دادند.

وی در این باره افزود: البته این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه باید زمینه ارتقای خدمات هتلینگ را بیش از پیش در مراکز دولتی فراهم کنیم. برای انجام اعمال پیوندی در مراکز دولتی و آموزشی نوعی مراقبت بیشتر از بیماران پیوندی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های علمی و راهنماهای بالینی تدوین شده است

وزیر بهداشت تاکید کرد: این دو تصمیم مهم در جهت حفاظت و مراقبت از مردم و بیماران شریف کشور اتخاذ شده است.
منبع:ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر