بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر : ۱۳۰۷۳۲
به گزارش بورس نیوز به نقل از ایکوپرس، بعدازظهر ديروز سه شنبه- جلسه بررسي و بازنگري قيمت محصولات خودروسازان در كميسيون صنايع و معادن مجلس با حضور مديران وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان برگزار شد و پس از آن گروه صنعتي ايران خودرو اعلام كرد قيمت هاي افزايش يافته را بر اساس مصوبه تيرماه شوراي رقابت كاهش خواهد داد.

براين اساس سهم ايران خودرو از افزايش قيمت تيرماه در خصوص پژو 405 اس.ال.ايكس 9ميليون و 287هزار ريال افزايش پيدا كرده بود كه اين خودروساز با كاهش 71درصدي اين مبلغ، 6ميليون و 666هزار ريال از قيمت اين خودرو كم كرد.

همچنين سهم كارخانه از افزايش قيمت خودرو سمند ال.ايكس دوگانه سوز در تيرماه گذشته 14 ميليون و 549 هزار ريال بود كه براساس تصميم جديد، قيمت اين محصول 7ميليون و 943هزار ريال، معادل 54درصد تعديل پيدا كرده است.

مدل بنزيني اين محصول نيز كه قرار بود 14ميليون و 164 هزار ريال افزايش سهم كارخانه داشته باشد، با 42درصد تعديل، 6ميليون و 58هزار ريال كاهش قيمت داشته است.

در جلسه اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس با مديران صنعت خودرو بر تلاش و تمركز بيشتر خودروسازان بر افزايش كيفيت تاكيد و مقرر شد خودروسازان پروژه هاي بهبود كيفيت محصولات را با سرعت و جديت بيشتري دنبال و اجرا كنند.

گروه صنعتی ایران خودرو يكي از اهداف خود در اين كاهش قيمت را افزایش رضایت مشتریان، پاسخگوئي به انتظارات مجلس شوراي اسلامي، همكاري با شوراي ملي رقابت و تحقق منویات دولت تدبیر و امید در تحقق برنامه استراتژیک خروج از رکود عنوان کرده است.

كاهش قيمت برخي محصولات پرفروش از سوي خودروسازان در حالی صورت مي گيرد که براساس اعلام رسمی بانک مرکزی میانگین نرخ تورم کشور در ماه های گذشته از سال جاری 28.95 درصد بوده است.

براساس تصمیم اتخاذ شده در گروه صنعتی ایران خودرو، خریدارانی که در هفته هاي گذشته سه محصول مذكور را براساس افزایش 5.5درصدی مصوبه شوراي رقابت خریداری کرده اند، مابه التفاوت مبلغ پرداختی را دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر