بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر : ۱۳۰۷۵۴
به گزارش خبرنگار مهر، در پی عدم رای اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمهور در حکمی، محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

محمدعلی نجفی که در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به پارلمان معرفی شد اما با عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس مواجه شد، در ادامه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفت و حکم معاونت ریاست جمهوری را گرفت.

نجفی پس از حدود 5 ماه فعالیت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به دلیل آنچه که بیماری خوانده شد، از سمت خود استعفا کرد و رئیس جمهور نیز در حکمی، او را این بار به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت منصوب کرد.

پس از انتقال نجفی به وزارت علوم، حال مشخص نیست که دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت را چه کسی عهده‌دار خواهد بود.

آیا این بار، دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی که قاعدتا باید بر عهده وزیر امور اقتصادی و دارایی باشد، به علی طیب نیا می‌رسد یا مسعود نیلی، این بار در قامت دبیری این ستاد شروع به کار خواهد کرد، چراکه بعید به نظر می‌رسد نجفی که به دلیل بیماری چند ماه قبل از معاونت ریاست جمهوری کنار رفته بود، همزمان سرپرستی وزارتخانه بسیار مهم علوم و دبیری ستاد امور اقتصادی دولت را عهده‌دار باشد.

البته باید اشاره کرد که اسحاق جهانگیری نیز در روزهای گذشته در حکمی، محمد علی نجفی را به عنوان عضو کارگروه تخصصی ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت منصوب کرده بود.

به هر حال، این روزها و هفته‌ها و ماه‌ها ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت به دلیل اینکه بسته خروج غیر تورمی از رکود، مهمترین دستور کار دولت یازدهم است، دوران سختی را می‌گذارند و دائما باید برای هماهنگی امور تشکیل جلسه دهد تا اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها زیر بار اجرای این برنامه‌ها بروند و اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید محقق شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر