بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر : ۱۳۰۷۶۰
وابستگی دیرینه اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی در حالی همچنان ادامه دارد که دولت نتوانسته منابع مورد نیاز برای بودجه را از محل دیگری تامین کند و این در حالی است که نفت ایران تا سال ۱۴۵۳ تمام می‌شود.

به گزارش ایسنا، خاورمیانه حدود ۷۸ سال دیگر نفت دارد و در این بین عمر ذخایر نفتی ایران به ۶۰ سال می‌رسد. در این راستا بهمن سلیمانی، معاون اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رتبه برتر ایران از نظر ذخیره اکتشافات نفتی، گفته که ایران تا ۶۰ سال آینده نفت و تا ۲۰۰ سال دیگر گاز دارد.

وی همچنین اعلام کرد: هم اکنون ایران از نظر ذخیره اکتشافات نفتی در دنیا رتبه برتر دارد، ضمن اینکه در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به ترتیب موفق به کسب رتبه نخست جهانی در زمینه اکتشافات گاز و نفت شد. سلیمانی شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران را بیش از نرم جهانی اعلام کرد و گفت: هم اکنون شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران بیش از ۷۰ درصد است، ضمن اینکه در سال ۱۳۹۱ موفق شدیم شانس اکتشاف را با یک رکورد جدید تا ۹۰ درصد ارتقا دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختار های زمین شناسی روز به روز در حال پیچیده تر شدن هستند، نیاز به تخصص و کسب مهارت بیش از پیش که با ساختارهای ساده روبه رو بودیم، احساس می شود از این رو انتظار داریم از دوره های آموزشی داخلی و خارجی برای افزایش دانش نیروی انسانی، حمایت شود.

سلیمانی نگهداشت نیروهای فنی و ماهر را یکی از دغدغه ها و وظایف مدیریت اکتشاف برشمرد و گفت: در این راستا موظفیم که دانش این نیروها را به روز نگه داریم. لازمه این امر نیز تسهیل روند اعزام نیروها به دوره های آموزشی خارج از کشور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر