بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
مدیر صندوق سرمایه گذاری پیروزان عنوان کرد:

دو محرک بازار سرمایه جهت رونق دوباره

بهترین محرک جهت رونق بازار سرمایه، تزریق نقدینگی به این بازار باشد و به دلیل ریسک های موجود در بورس و همچنین با توجه به نرخ های جذاب سپرده های بانکی، سرمایه گذار انگیزه ای جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه ندارد.
کد خبر : ۱۳۰۷۶۵
نویسنده :
اعتماد
به نظر می رسد بهترین محرک جهت رونق بازار سرمایه، تزریق نقدینگی به این بازار باشد و به دلیل ریسک های موجود در بورس و همچنین با توجه به نرخ های جذاب سپرده های بانکی، سرمایه گذار انگیزه ای جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه ندارد. بنابراین در صورت ثبات در تصمیمات اتخاذی، کاهش ریسک های سیستماتیک بازار و کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، می توان به رونق بازار سرمایه و در نتیجه رغبت سرمایه گذاران جهت ورود به بورس متناسب با بازدهی مطلوب توأم دارای ریسک معقول امیدوار شد.

در همین راستا، خیری، مدیر صندوق سرمایه گذاری پیروزان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به بخشنامه اعلام شده توسط بانک مرکزی در خصوص تثبیت نرخ سود روزشمار بانک ها به میزان 10 درصد، شورای پول و اعتبار به سمت اتخاذ تصمیماتی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده سالانه بانک ها برود.

خیری تصریح کرد: بطور کلی با در نظر گرفتن کاهش نرخ تورم، احتمال می رود که شورای پول و اعتبار طی جلسات آتی، نرخ سالانه سود سپرده های بانکی را نیز کاهش دهد در نتیجه این قضیه می تواند نویدبخش رونق بازار سرمایه باشد. بطوریکه انتظار می رود بخشی از این نقدینگی با توجه به کاهش نرخ سود سپرده بانکی، به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

مدیر صندوق سرمایه گذاری پیروزان بیان کرد: به اعتقاد بنده، محرک هایی برای رونق بازار سرمایه در دو سطح کلان و خرد وجود دارد. در سطح کلان دو عامل را می توان مطرح کرد. نخست می توان به نتیجه نهایی مذاکرات اشاره کرد که حصول نتیجه مثبت در مذاکرات ضمن شوک روانی مثبت در کوتاه مدت، در بلندمدت اثرات واقعی خود را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت بنابراین چشم انداز بازار سرمایه در صورت به تحقق رسیدن نتیجه مطلوب از مذاکرات، مثبت ارزیابی می گردد.

وی افزود: عامل دیگر، نرخ بهره بانکی است، در این خصوص می توان گفت که سیاست های اتخاذی دولت در زمینه پولی و بانکی می تواند بر این قضیه تأثیرگذار باشد. بطوریکه با کاهش نرخ بهره بانکی، انگیزه سهامداران جهت ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه بیشتر خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: همچنین به عنوان محرک در سطح خرد، می توان به گزارشات مالی شرکت ها براساس عملکرد 6 ماهه آنها اشاره کرد. در این زمینه، بسته به عملکرد 6 ماهه و درصد پوشش بودجه شرکت ها، پتانسیل درونی آنها جهت رشد قیمت سهام مشخص می گردد. بطور کلی با توجه به رکود در سایر بازارهای موازی، همچنان بازار سرمایه ارجح ترین بازار از نظر بازدهی خواهد بود. از این رو توصیه می شود سهامداران در معاملات خود با تکیه بر تحلیل، به وضعیت بنیادی شرکت ها نیز توجه نمایند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
اقتصاد بیمار است ویکی از شاخص های اقتصاد بورس است که با این مسکن ها تاثیری نخواهد داشت بلکه باید اقتصاد درمان شود.