بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه خبر داد:

از رشد میزان تولید"خمحرکه" تا درخواست برای افزایش نرخ

در شرایط کنونی عمده خرید قطعات گیربکس شرکت، تقریباً از داخل کشور تأمین می گردد. در نتیجه قیمت تمام شده محصولات "خمحرکه" در سال جاری به شدت با کاهش همراه خواهد بود.
کد خبر : ۱۳۰۷۶۶
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت نیرومحرکه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال جاری به میزان 212 ریال برآورد شده، این در حالی است که درآمد هر سهم براساس عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد مال سال جاری به میزان 43 ریال می باشد در نتیجه "خمحرکه" طی مدت مذکور موفق به پوشش 20 درصدی بودجه خود شده است.

در همین راستا، محمدزاده، مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بنده عملکرد سه ماهه "خمحرکه" را با توجه به اینکه یک ماه ابتدایی سال مصادف با تعطیلات نوروز بوده، مطلوب ارزیابی می کنم بنابراین پیش بینی می شود به دلیل عملکرد مناسب سه ماهه "خمحرکه" نسبت به پیش بینی ها، این شرکت بتواند بودجه خود را بطور کامل محقق کند.

محمدزاده تصریح کرد: همچنین در حال حاضر شرکت صنعتی نیرو محرکه، قراردادهایی جهت تأمین گیربکس با شرکت های ایران خودرو، سایپا، تراکتورسازی و گروه بهمن منعقد کرده است حال آنکه صد در صد گیربکس مصرفی شرکت ایران خودرو، توسط شرکت صنعتی نیرو محرکه تأمین می گردد.

وی در خصوص خرید ماشین آلات عنوان کرد: شرکت نیرومحرکه طی پیش بینی خود خرید حدود 109 دستگاه ماشین آلات را در نظر گرفته، این در حالی است که هم اکنون این شرکت موفق به خرید 75 دستگاه از این ماشین آلات شده که در حال حاضر، در گمرک منتظر ترخیص هستند. چراکه هفته آینده ترخیص و سپس راه اندازی این ماشین آلات انجام می شود؛ گرچه اثر سودآوری ناشی از راه اندازی ماشین آلات مذکور در سودآوری شرکت طی عملکرد 9 ماهه نمایان خواهد شد.

مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه بیان کرد: همچنین با توجه به استراتژی شرکت ایران خودرو که تا سال 1400 برنامه تولیدی خود را مشخص کرده، مقرر شده "خمحرکه" به عنوان طراح و تولیدکننده اصلی گیربکس شرکت ایران خودرو فعال باشد.

وی در خصوص خبرهای مثبت موجود در شرکت نیرو محرکه گفت: از جمله این اخبار می توان به افزایش احتمالی نرخ محصولات اشاره کرد در حال حاضر "خمحرکه" درخواست افزایش نرخ محصولات خود را به شرکت ساپکو ارسال کرده که به احتمال قوی، مجوز این افزایش نرخ داده خواهد شد. بنابراین در صورتیکه نرخ فروش محصولات شرکت نیرو محرکه افزایش یابد، احتمال سودآوری در "خمحرکه" دور از ذهن نخواهد بود.

محمدزاده عنوان کرد: در شرایط کنونی عمده خرید قطعات گیربکس شرکت، تقریباً از داخل کشور تأمین می گردد. در نتیجه قیمت تمام شده محصولات "خمحرکه" در سال جاری به شدت با کاهش همراه خواهد بود. همچنین با توجه به پرداخت اصل و فرع وام های بانکی، شرکت به شدت با کاهش هزینه های مالی همراه شده، بطوریکه تأثیر کاهش هزینه های مالی در گزارشات مالی براساس عملکرد 6 ماهه مشخص خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: شرکت نیرو محرکه با افزایش بهره وری و تغییر در تولید، توانسته افزایش ظرفیت دهد. بطوریکه از تولید 1500 دستگاه گیربکس در روز، ظرفیت خود را به 1700 دستگاه گیربکس، غیر از نیاز مصرفی خودروی وانت، افزایش داده است. شایان ذکر است با راه اندازی ماشین آلات خریداری شده، ظرفیت تولیدی گیربکس، از تولید 1700 دستگاه به 2300 دستگاه در روز، غیر از وانت خواهد رسید و تأثیر سودآوری ماشین آلات خریداری شده، در گزارشات مالی شرکت اعمال خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه عنوان کرد:

برنامه های "خمحرکه" طی سال 93

مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه عنوان کرد:

برنامه های "خمحرکه" طی سال 93

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تذن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
فرصت فروش