بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
در نظرسنجی بورس نیوز مشخص شد:

قبولی ناپلئونی تیم اقتصادی دولت

با گذشت حدود یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم و اجرای برنامه ها و سیاست های آن در کشور، این پایگاه خبری اقدام به برگزاری نظرسنجی در خصوص ارزیابی عملکرد یکساله کابینه اقتصادی دولت فعلی کرده است.
کد خبر : ۱۳۰۷۷۲
نویسنده :
جمشیدی
با گذشت حدود یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم و اجرای برنامه ها و سیاست های آن در کشور، این پایگاه خبری اقدام به برگزاری نظرسنجی در خصوص ارزیابی عملکرد یکساله کابینه اقتصادی دولت فعلی کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز، این نظرسنجی با عنوان "عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم را در بهبود فضای کسب و کار بنگاه های اقتصادی چگونه ارزیابی می کنید" برگزار شد و بیش از پنج هزار نفر نیز در این نظرسنجی شرکت کردند.

عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت، باور 43 درصد معامله گران بورسی

بر اساس اطلاعات موجود همانطور که در جدول پیداست، حدود 43 درصد از کل آراء عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم را ضعیف ارزیابی کردند، حدود 22 درصد از آنها نیز بر متوسط بودن نحوه عملکرد این کابینه معتقدند و بیش از 15 درصد از شرکت کنندگان نحوه عملکرد کابینه اقتصادی را مناسب می دانند.

علاوه بر این، عملکرد کابینه اقتصادی دولت یازدهم با دولت دهم توسط بیش از 12 درصد از آراء یکسان ارزیابی گردیده، بطوریکه این تعداد از رأی دهندگان معتقدند عملکردها نسبت به گذشته تفاوتی نکرده و مابقی آراء یعنی بیش از هفت درصد آنها به گزینه عالی رأی داده اند.

همانطور که در نمودار پیداست اکثریت شرکت کنندگان بر ناکارآمد بودن نحوه عملکرد تیم اقتصادی دولت فعلی معتقدند و تنها تعداد کمی از فعالان بازار سرمایه دل خوشی از برنامه ها و سیاست های اعمالی این کابینه طی یک سال اخیر دارند که این امر نیز خود جای تأمل دارد و بیانگر نمره قبولی لب مرز یا همان ناپلیونی معروف است .

در همین ارتباط، یک کارشناس بازار سرمایه و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: دولت یازدهم در حالی طی مرداد ماه گذشته زمام امور را در دست گرفت که وضعیت اقتصادی کشور در بدترین حالت قرار داشت و متغیرهایی همچون نرخ تورم، رکود و نرخ بیکاری در بالاترین سطح خود قرار داشتند.

جنانی افزود: برهمین اساس می توان گفت اقدامات تیم اقتصادی در برخی موارد همچون کاهش نرخ تورم موفقیت آمیز بوده و دستاوردهای دولت در این زمینه همچنان تداوم دارد. همچنان که رییس جمهور اظهار داشته که تا پایان امسال نرخ تورم به کمتر از 20 درصد کاهش می یابد.

علاوه بر این، چشم انداز مثبت پیرامون بهبود وضعیت سیاسی کشور و کاهش تحریم ها موجب تثبیت اوضاع اقتصادی شده است، به عبارت بهتر امید برای گشایش ارتباطات بین المللی تا حدودی بسترهای لازم برای ورود نقدینگی جدید به کشور و سرمایه گذاری جدید را فراهم کرده و به نوعی امنیت سرمایه گذاری در اقتصاد کشور را ارتقاء بخشیده است.

این مدرس دانشگاه افزود: اما از سوی دیگر اتخاذ سیاست هایی همچون تثبیت قیمت فروش محصولات تولیدی صنایع مختلف و اعمال سیاست های پولی انقباضی همچون محدود کردن اعتبارات بانکی، جلوگیری از انتشار اسکناس بدون پشتوانه و گردآوری نقدینگی های سرگردان جامعه موجب کاهش تورم و در مقابل تشدید رکود در اقتصاد و افزایش نرخ بیکاری شده است.

وی در خاتمه تأکید کرد: برهمین اساس می توان گفت با توجه به محدودیت ها و مشکلات موجود و اوضاع نامناسب اقتصادی کشور هنگام روی کارآمدن کابینه اقتصادی برآیند اقدامات دولت و اجرای سیاست های آن از مرداد ماه سال گذشته تاکنون تا حدودی امیدوارکننده بوده و به اعتقاد بنده می توان گزینه متوسط را برای ارزیابی عملکرد این کابینه انتخاب کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
اينجا همه سفته باز جمع شده اند و عملكرد دولت را از عينك سود برده از بورس با سفته بازي نگاه مي كنند و در يك اقتصاد درست از سفته بازي سود ناچيزي بدست مي آيد. هر چه سود سفته بازي و دلالي كمتر آن اقتصاد سالمتر است. اين است كه اين نظرسنجي اعتباري ندارد. عملكرد اقتصادي دولت بايد با
1- ميزان و تغيير رشد اقتصادي
2- تورم
3- اشتغال پايدار ايجاد شده
بسنجيد. پس بيائيد ببينيم از اين ديد به عملكرد دولت نمره دهيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
باتوجه به اینکه طبق اطلاعات فوق حدود 43 درصد از کل آراء عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم را ضعیف ارزیابی کردند، حدود 22 درصد از آنها نیز بر متوسط بودن نحوه عملکرد این کابینه معتقدند(65% نظر مثبت ندارند ) و فقط بیش از 15 درصد از شرکت کنندگان نحوه عملکرد کابینه اقتصادی را مناسب می دانند جای سوال دارد که چگونه رییس جمهور اعلام مینمایند که صدا و سیما نتایج عملکرد دولت را اعلام نمی نماید

مردم خود (از جمله ارزیابی نمونه فوق گویای اینست که عملکرد مورد انتظار را تا کنون مدیران اجرایی نداشته اند و قابلیت دفاع ندارند که اعلام نماید برخی بر این باورند که باتوجه به افزایش نرخ دلار در بازار مبادله ای ( طی یکسال گذشته )از 2450تومان به 2680 تومان و حرکت اینچنینی باید اعلام کنم که به همین روش در یکسال دیگر نرخ بازار مبادله ای دلار به نرخ آزاد زمان احمدی نژاد میرسد

بهتراست تنها اقدام ایشان (فقط و فقط) دفاع از هاشمی و خاتمی و افزایش نرخ خودرو و واردات بیرویه و سفرهای خارجی و ... بوده که البته خدا خیرتان دهد و شما و ما را را به راه راست هدایت کند تا در کانال انجام وظیفه برای مردم (نه حزب خاص )قرارگیریم