بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۱۳۰۸۱۸
سخنان آرام و دفاع به دور از جنجال فرجي دانا، ديروز راه گشاي چالش استيضاحي که اقليت مجلس با هزار بهانه ناروا به دولت و قاطبه دانشگاهيان تحميل کرد؛نبود. عقب نشيني فرجي دانا از افشاگري هم کارساز نشد. 

به گزارش انتخاب ديروز خبري از جنجال بگم بگم بر سر راه آبروي نمايندگاني که اين روزها نامشان در جريان بورسيه هاي غيرقانوني شنيده مي شود،نبود. بيش از هرچيز جريان ديروز استيضاح فرجي دانا در مجلس شوراي اسلامي يک نوع سنت ناروايي را که در رفتار سياسي کشور جا خوش کرده را به همگان ثابت کرد. رفتار سياسي که دست برتر را از آن کسي مي داند که بيشتر به جنجال روي دارد تا به تعامل و حل و فصل مدبرانه مسائل. از اين رو استيضاح ديروز فرجي دانا به نوعي جواب معترضان به عصبانيت روحاني را داد. آنها که مي گفتند روحاني نبايد ادبيات تند رئيس جمهور قبل را دنبال کند. ديروز شاهد بودند که ادبيات تعاملي دولت با منتقدان کارساز نشد. بايد توجه داشت که دولت در جريان استيضاح سعي کرد که جانب مصلحت را نگاه دارد و به دور از جنجال رويکردي تعاملگرايانه با مجلس شوراي اسلامي در پيش گيرد تا بلکه بتواند مسائل و مشکلات کشور را به دور از کشمکش هاي سياسي حل وفصل کند. اما روند استيضاح در روز گذشته جلوي همه اين تلاش ها محکم ايستاد. 
حتما نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي هنوز ادبيات تمسخر آميز محمود احمدي نژاد را در صحن علني مجلس به خاطر دارند. حتما هنوز همه به ياد دارند که احمدي نژاد " در رأس امور بودن مجلس" را به رسميت نمي شناخت و در دفاع از خود و وزراي کابينه دولت نهم چشم هايش را مي بست وبي ملاحظه هيچ قيد وبندي دفاع مي کرد. فيلم هاي پخش شده در جلسه استيضاح وزير کار دولت نهم که مجلس را به تب و تاب انداخت هنوز از خاطره ها نرفته است. گويا آن ادبيات احمدي نژادي در دفاع و تعامل کارسازتر بود. روزگذشته فرجي دانا نه فيلمي پخش کرد و نه ليستي منتشر کرد. در عوض هرآنچه که انجام نداد؛نمايندگان دوآتشه دلنگران انجام دادند. حتي حاضر شدند به اخبار صداي آمريکا و بي بي سي متوسل شوند. تا جايي که رئيس مجلس هم به اين روند معترض شد.
ديروز فرجي دانا براي تعامل آمده بود و از قبل هم گفته بود که افشاگري نمي کند.حتي روحاني نيز عليرغم اهميتي که براي حضور فرجي دانا در راس وزارت علوم قائل بود،برنامه سفر استاني اش را به هم نزد. ديروز فرجي دانا در ابتداي صحبت هايش گفت که مجلس در رأس امور است و حتي حاضر شد در تعامل و مشورت با رئيس مجلس مديراني را که استيضاح کنندگان باآنها مخالف بودند کنار بگذارد. اما غافل از اينکه اين ادبيات به دور از جنجال، در ميان نمايندگان،خريداري نداشت. از اين رو بود که يکي از نمايندگان فرياد مي کشيد که هرآنچه که افشا نمي کنيد (!) سراسر کذب است. اين گونه بود که ديروز هرقدر دولتي ها جانب احتياط را نگه داشتند و به دور از خبرسازي که يک نماينده مخالف آن را ادعا مي کرد، تلاش کردند. تعامل را با مجلس نگه دارند ولي اين تلاش ها راه به جايي نبرد. حتي پس از آنکه علي لاريجاني در واقع خواستار برکناري بعضي از مديراني شد که نمايندگان با آنها مشکل داشتند(به گفته رئيس مجلس مديران مذکور همه به جز يک نفر به تأييد وزارت اطلاعات رسيده بودند) اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور پيغامي فرستاد که به نظر شما احترام مي‌گذاريم و به آن عمل مي‌کنيم.
حالا بايد ديد آيا اين سياست تعامل دولت در روزهاي مانده به اتمام اين مجلس سرانجام خريداري پيدا خواهد کرد؟

منبع: ابتکار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سالار
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
لالا کن بابااااااااااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
ازکوزه همان تراودکه دراوست
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
برای این نماینده ها همان احمدی ... به درد میخوره .نه امثال روحانی و فرجی دانا.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
به هرحال دیروز آزمونی بزرگ برای نمایندگان مجلس رقم خورد که در دور بعد انتخابات مجلس مردم سره از ناصره را تشخیص دهند. و به هرکسی رای ندهند از طرفی به مردم هشدار داده شد که در انتخابات باید قاطعانه شرکت کنند تا افراد سوئ استفاده گر با رای اندک خود را قیم مردم ندانند.نمایندگان فعلی مردم تهران که با رإی ناچیز انتخاب شدند چطور باید خود را نماینده کل مردم تهران بدانند.

دیروز دو پهلو حرف زدن لاریجانی نشان از این داشت کار از قبل تقسیم شده بود!!!