بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر : ۱۳۰۸۲۹
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای، اخبار رسانه های این کشور مبنی بر تبانی آنکارا و گروه تکفیری داعش بر سر مقبره سلیمان شاه در سوریه و شهروندان گروگان گرفته شده ترکیه ای را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه «طرف» از منتقدان دولت اردوغان امروز (پنجشنبه) نوشت که مقامات دولت آنکارا با داعش تبانی کرده اند که در مقابل تسلیم مزار سلیمان شاه در سوریه، این گروه نیز در مقابل 49 شهروند ترکیه گروگان گرفته شده در موصل را آزاد کند.

در پی انتشار این خبر در رسانه های ترکیه، وزارت امور خارجه ترکیه علام کرد که نوشته روزنامه طرف، بی اساس و کذب محض است و ترکیه هرگز دست به چنین اقدامی نمی زند.

در این بیانیه از رسانه های ترکیه خواسته شده است که در مورد گزارش های خود در زمینه مسایل حساسی مانند گروگان های ترکیه ای دقت بیشتری به خرج دهند.

این بیانیه تاکید دارد که آنکارا تمام توان خود را برای آزادی گروگانها و بازگشت سالم آنان به کشورشان به کار خواهد بست.

آرامگاه سلیمان شاه در خاک سوریه بر اساس یک توافق تاریخی به ترکیه تعلق دارد و سال ها است که گروه کوچکی از نظامیان ترکیه وظیفه مراقبت و حراست از این آرامگاه را بر عهده دارند.

آنکارا به دلیل اینکه نخستین پشتیبان گروه های مسلح ضدسوری و مزدوران جنگی خارجی در مقابل حکومت سوریه است، در برابر این اتهام قرار دارد که افزون بر حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از گروههای تندرو تروریستی تکفیری از جمله داغش و جبهه النصره و امکان استفاده این گروهها از خاک ترکیه، روابط پنهانی سیاسی نیز با آنان دارد. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر