بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر : ۱۳۰۸۸۸
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از اعلام موافقت دولت مصر با ارسال کمک‌های دارویی و غذایی ایران به قاهره به منظور انتقال به غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس به‌زودی اولین محموله این کمک‌ها به میزان یکصد تن توسط هلال احمر کشورمان از طریق هوایی به مقصد قاهره ارسال خواهد شد.

در همین حال پرنیلا ایرونساید، رییس دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در غزه در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: براساس اطلاعات اخیر ما از آغاز حملات اسراییل به نوار غزه 469 کودک کشته شده و 3000 تن دیگر زخمی شده‌اند و کارشناسان نگران امکان افزایش یافتن این تعداد هستند.

او نسبت به مشکلات روانی کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر 373 هزار کودک نیاز فوری به کمک‌های روانی دارند.

ایرنساید خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 کارشناس از یونیسف در نوار غزه فعالیت و کمک‌های روانی لازم را به کودکان ارائه می‌کنند.

وی گفت: عملیات نظامی اسراییل در نوار غزه هم‌چنین موجب نابودی 17 هزار منزل شده و بازسازی غزه احتمالا به 18 سال زمان نیاز دارد.

رییس دفتر یونیسف با بیان این که ظرف دو روز گذشته دستکم 9 کودک در نوار غزه کشته شده‌اند، گفت: حملات اسراییل خسارت‌های زیادی را به ساختمان‌های 219 مدرسه فلسطینی وارد کرده طوری که 22 مدرسه به طور کامل از بین رفته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر