بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر : ۱۳۰۸۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت آقای روحانی این است که از شبکه ها اجتماعی که ضرر اخلاقی ندارند و عفت خانواده ها را از بین نمی برند استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کردستان، محمود واعظی روز جمعه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان اظهار کرد: دولت یازدهم اعتقاد دارد از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای اطلاع رسانی که از جمله هدف گذاری این شبکه هاست به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش شبکه های اجتماعی در دنیای امروز افزود: شبکه اجتماعی فیسبوک در قبل یکی از شبکه های فعال و پرطرفدار بود که بسیاری از مردم به عضویت آن درآمده بودند اما اکنون تعداد این گونه شبکه ها بسیار بیشتر از گذشته شده است که می توان از آنها بهره خوب برد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: برخی از شبکه های اجتماعی کنونی فیلتر نبوده و دسترسی به آنها آسان است و بنده نیز در دو سه تا از شبکه های اجتماعی عضویت دارم و ارتباط خیلی خوبی هم با کاربران و جوانان برقرار کرده ام که گاه در تصمیم گیری های من برای امور تاثیر دارد.

وی افزود: قبل از سفر به استان کردستان برنامه های سفر را در این شبکه ها اعلام کردم و پیام های بسیار زیادی از طرف مردم کردستان دریافت و سعی کردم برنامه های خود را براساس این نظرات و پیام های کابران برنامه ریزی و تنظیم کنم.

وی افزود: اکنون در ایران از بسیاری از شبکه های اجتماعی فعال که در دسترس هستند استفاده می شود و مشکلی هم وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر این اساس در مقاطعی تلاش شد که برخی از این شبکه های اجتماعی مسدود شوند اما دولت اعلام کرد اگر صفحه ای از این شبکه اشکال دارد اعلام کنید تا صفحه را مسدود کنیم نه کل شبکه را، چون این شبکه ها چند میلیون کاربر دارند و نمی شود همه را مسدود کرد.

واعظی با اشاره به اینکه در گذشته دولت به دلیل پایین آمدن درآمد خود به دلیل استفاده مردم از شبکه های اجتماعی به دنبال مسدود کردن این شبکه ها بود، افزود: دولت یازدهم به منظور رفاه مردم، از حق اقتصادی خود گذشته و اجازه داده که از آن استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به کارگروهی در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این کارگروه قبل از دولت یازدهم در ارتباط با فیسبوک تصمیمی گرفته است و باید در این مورد نظر دهد.

وی عنوان کرد: جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی می تواند به صورت خودجوش و تیمی، شبکه اجتماعی درست کنند که برای خانواده های ما و کل جامعه بدون ضرر بوده و آیتم های اخلاقی در انها رعایت شده باشد.

وزیر ارتباطات در بخشی دیگر از سخنان خود و در پاسخ سوالی در رابطه با نقاط کور و عدم آنتن دهی تلفن های همراه در برخی ار نقاط استان کردستان گفت: با هماهنگی بین اپراتورهای تلفن همراه که در سطح کشور انجام شده مشکل نقاط کور استان کردستان را نیز برطرف می کنیم و همه نقاط را زیر پوشش شبکه خواهیم برد.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی فرهنگ سازی در ارتباط با نحوه استفاده از اینترنت در سطح کشور به ویژه در روستاها بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این موضوع تاکنون فکری نکرده بود اما هم اکنون کارگروهی را در این رابطه تشکیل می دهیم و در قالب بروشور و یا صفحه ای در خود اینترنت این اطلاع رسانی را به منظور استفاده صحیح از اینترنت انجام می دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای خرید پهنای باند در تحریم نیستیم و فقط برای جبران کمی سرعت آن باید شبکه را در کشور گسترش داد.

وی در پایان به بخشی از مشکلات اینترنت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: نظارت بر کیفیت اینترنت در کشور وجود دارد اما سال‌هاست که در این بخش سرمایه گذاری صورت نگرفته و این مسئله اولین مشکل در بخش اینترنت کشور است.

انتهای پیام


اشتراک گذاری :
ارسال نظر