بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر : ۱۳۰۹۰۴

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با تاکید دوباره بانک مرکزی بر اجرای نرخ ۱۰ درصدی سود سپرده های کوتاه مدت از یکم شهریور می توان رفته رفته به بازگشت نقدینگی مردم از بانکها به سوی بازار سهام امیدوار بود.

به گزارشپول پرس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ ای به کلیه بانکها و موسسات اعتباری تحت نظارت خود اعلام کرد از فردا، یکم شهریور نرخ های سود سپرده های کوتاه مدت روزشمار ۱۰ درصد می باشد.
در اطلاعیه روابط عمومی بانک مرکزی آمده است: نظر به اتمام مهلت تعیین شده برای اصلاح نرخ های سود سپرده های کوتاه مدت ویژه ای که قبل از تاریخ ۱۳/۲/۹۳ با نرخ ها و شرایط خاص ایجاد گردیده بودند، به اطلاع کلیه بانکها و موسسات اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می رساند از تاریخ ۱/۶/۹۳ نرخ های سود سپرده های کوتاه مدت روزشمار در تمام موارد اعم از قبلی و جدید، صرفا” ۱۰ درصد می باشد.
بانک مرکزی در این بخشنامه از اعضای هیات مدیره بانکها، مدیران عامل و معاونان مدیرعامل هر بانک خواسته است در رعایت نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار نهایت دقت و همراهی را به عمل‌ آورند.
بر این اساس یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با تسنیم گفت: بانک مرکزی در شرایطی دوباره بر اعمال نرخ سود ۱۰ درصدی بر سپرده های کوتاه مدت مردم تاکید دارد که برخی بانک ها در ابتدای امسال با پیشنهاد نرخ های بالاتر از مصوبه بانک مرکزی به حساب های ویژه خود سود پرداخت می کردند.
سیامک احمدی افزود: این موضوع همزمان با افت ادامه دار بازار سرمایه موجب خروج بخش زیادی از نقدینگی بورس به سمت بانک ها در سه ماه نخست امسال شده بود.
وی اضافه کرد: حالا با تاکید دوباره بانک مرکزی بر اجرای نرخ های سود ۱۰ درصدی سپرده های کوتاه مدت از یکم شهریور می توان رفته رفته به بازگشت نقدینگی مردم از بانکها به سوی بازار سهام امیدوار بود؛ چرا که در حال حاضر بازارهای رقیب بورس از جمله مسکن، ارز و طلا در رکود عمیقی بسر می برند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر