بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر : ۱۳۰۹۱۵
رئيس هيات عامل ايميدرو گفت:‌ از زمان شروع به كار دولت يازدهم، سهم شركت‌هاي بخش خصوصي در تامين سرمايه طرح‌هاي معدني و صنايع معدني اين سازمان به 85 درصد رسيد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ مهدي كرباسيان با تاكيد بر اينكه اين اقدام در راستاي كاهش بار مالي سازمان و در عين توانمند سازي بخش خصوصي و اقتصاد مقاومتي صورت گرفته تصريح كرد:‌ تا پيش از شروع دولت يازدهم، سرمايه مورد نياز ايميدرو براي طرح هاي در دست اجرا به بيش از 24 هزار ميليارد تومان مي رسيد كه تامين اين ميزان سرمايه چالش بزرگي محسوب مي شد از همين رو سياست جذب سرمايه از بخش خصوصي با نگاه به سياست هاي كلان كشور و ايميدرو در پيش گرفته شد به طوري كه در حال حاضر سهم اين سازمان از كل سرمايه مورد نياز به 15درصد كاهش يافته و بقيه از طريق مشاركت بخش خصوصي تامين شده و خواهد شد.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت تصريح كرد: با اقداماتي كه در راستاي سياست هاي جديد دولت ، اصل 44 قانون اساسي و راهكارهاي عملي منطبق با استراتژي جديد سازمان در زمينه اقتصاد مقاومتي صورت گرفت سازمان 3700 ميليارد تومان از سرمايه موردنياز طرح ها را تامين خواهد كرد.

وي گفت: ايميدرو در حال حاضر 29 طرح فعال در دست اجرا دارد اين در حاليست كه عمده پروژه هاي معدني و صنايع معدني يا پروژه هاي مرتبط با آن ها تا نيمه اول سال گذشته نيمه كاره يا متوقف شده و با تاخيرهاي 4 تا 12 ساله در زمانبندي اجرايي مواجه بودند.

طرح هايي كه هم اكنون توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در حال اجراست بخش هايي همچون فولاد، طلا،‌ آلومينيوم، زغالسنگ و كك سازي،‌ نيروگاه، سرب و روي،‌ سنگ آهن،‌ توسعه زيرساخت ها و... را در بر مي گيرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر