بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر : ۱۳۰۹۴۴
وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در اوایل سپتامبر در بلژیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای به گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفرش به بروکسل پایتخت بلژیک در اوایل سپتامبر با کاترین اشتون مسئول سباست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات ایران و 5+1 درباره راه حل جامع هسته‌ای به گفت وگو خواهد پرداخت .

پیش از این عنوان شده بود که قرار است ظریف و اشتون دیداری دو جانبه داشته باشند.

محمد جواد ظریف اخیراً از دیدارش با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

مجید تخت روانچی معاون وزیر امورخارجه نیز عنوان کرده بود که قرار است که اوایل سپتامبر دیداری بین ظریف و اشتون برگزار شود.

پس از برگزاری ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته‌ای در شهر وین در اواخر تیرماه توافق شد که این مذاکرات برای چهار ماه دیگر تمدید شود و قرار شد که مذاکرات در این خصوص پس از 3 تا ۴ هقته از سر گرفته شود.

در همین راستا معاونان وزرای خارجه  ایران و آمریکا اوایل مرداد در شهر ژنو به مدت 4 ساعت به گفت وگو پرداختند و اعلام شد که مذاکرات دو جانبه با دیگر اعضای 1+5 در دستور کار قرار دارد و رایزنی‌ها از طریق سفارت خانه های این کشورها در جریان است .

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه هفته گذشته از سفر محمد جواد ظریف به چند کشور اروپایی خبر داد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر