بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
مستطيل شيشه اي تالار

در انتظار بهانه!

امروز چوب امدادی بورس از گروه کانی های غیرفلزی به دست گروه خودرویی سپرده شد تا ابتدای معاملات هفته جاری پرحاشیه ترین گروه بورس جامه سبز به تن کنند.
کد خبر : ۱۳۰۹۵۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.6.1 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 104 واحد افت به رقم 54243 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 403 واحد افزایش عدد 146402 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 37 واحد کاهش به رقم 73868 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 71 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 33 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با یک واحد افت به رقم 805 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با یک واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با یک واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1772 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1543 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افت اندکی بیش از 37 واحدی مواجه شد و همچنان در مدار 73 هزار واحدی باقی ماند.

بنابر گزارش بورس نیوز، امروز چوب امدادی بورس از گروه کانی های غیرفلزی به دست گروه خودرویی سپرده شد تا ابتدای معاملات هفته جاری پرحاشیه ترین گروه بورس جامه سبز به تن کنند.

در شرایط فعلی بهتر است بجای ریز شدن بر روی تک سهم ها و گروه های بورسی کلیت بازار را مورد بررسی قرار دهیم. از همین رو با بررسی روند خرید و فروش سهام و رفتار سرمایه گذاران در بورس در می یابیم که بازار در شرایط فعلی تنها نیازمند یک شوک خبری می باشد و اکثر سهام موجود بورسی در تمامی گروه ها پتانسیل رشد قیمت را دارا هستند.

لذا بسیار عامیانه و بی تعارف باید بگویم که بازار مستعد رشد است و شرایط پیش آمده فعلی به مثابه زمان کاشت می باشد. شاید باید از این پس ترس را کنار گذاشت و واقع بین بود، توجه به افزایش حجم معاملات و حضور خریداران حقیقی در بازار حائز اهمیت است، باید از شرایط پیش آمده حداکثر استفاده را برد چراکه بزرگترین اشتباه سرمایه گذاران تازه وارد کاشت در فصل برداشت است.

به نظر می رسد همانگونه که در پایان سال گذشته بورس در انتظار بهانه ای برای سیر نزولی و افت قیمت سهام بود هم اکنون عکس این موضوع در حال اتفاق افتادن است هم اکنون بورس به دنبال بهانه ای برای صعود است و از آنجاییکه بازار همیشه را خود را طی کرده است مطمئناً این بهانه را پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر