بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر : ۱۳۰۹۵۹
امام جمعه موقت تهران گفت: تکفیری‌ها جریان خطرناکی هستند که ریشه‌های آن نیز در ایران دیده شده است؛ از این‌رو دستگاه قضایی، مردم و مسؤولان اطلاعاتی ما باید بسیار هوشیار باشند.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته، در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار شد گفت:‌ امام صادق(ع) در میان ائمه نقطه عطف و احیاگر دین است.وی با اشاره به آموزه‌هایی از امام صادق(ع) در سبک زندگی گفت: یکی از برنامه‌های تربیتی امام صادق(ع) قضازدایی بود و این شعاری است که در دستگاه قضایی ما مطرح است و آن مسئله عفو  و گذشت، عدم تهمت، دروغ، غیبت و غیره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه عفو مایه کاهش پرونده‌های قضایی، تهمت‌سازی و دروغ می‌شود، گفت: تکبر چه فایده‌ای دارد، باید دل‌های خود را زلال کنیم تا نور خدا و ائمه در آنها بتابد و باید بگذریم تا خداوند نیز از گناهان ما درگذرد.امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عفو و صبر باید صورت گیرد، گفت: این دو مفهوم جدا هستند، عفو یعنی اینکه از شخصی که ما را آزرده است،‌ انتقام نگیریم و گذشت کنیم اما صبر آن است که اصلاً این مسئله آزار و اذیت را به روی خود نیاوریم.

وی، تغافل و تجاهل را دو رکن زندگی دانست که اگر این دو را در دستور کار خود قرار دهیم، در زندگی آسایش خواهیم داشت، گفت: باید گذشت کنیم و سعه صدر داشته باشیم به ویژه در محیط خانه زیرا بداخلاقی در خانه فشار قبر زیادی دارد.حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: امام صادق(ع) این اصلاح ذات و عفو و گذشت را در میان شیعیان خود تبدیل به فرهنگ کردند و این کار سبب می‌شود که گره‌های دنیا برای ما باز شود.

به نوشته ی رسا، امام جمعه موقت تهران، نکته بعدی تربیتی امام صادق(ع) را ارتباط قلبی با خداوند در گرفتاری‌ها و مشکلات دانست و گفت: در گرفتاری‌های ما خداوند دستش باز است پس چرا به سراغ او نمی‌رویم؛ امامان ما مظهر علم و قدرت خداوند بودند اما برای اینکه بندگی کنند در زمان گرفتاری، عائله خود را در مسجد جمع کرده و دعا می‌کردند از این‌رو شیعیان نیز باید این مسئله را الگوبرداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: تکفیری‌ها جریان خطرناکی هستند که ریشه‌های آن نیز در ایران دیده شده است از این‌رو دستگاه قضایی، مردم، مسؤولان اطلاعات ما باید بسیار هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: امروز فرقه‌های مختلف توسط آمریکا نهادینه‌سازی می‌شود به عنوان مثال چندی پیش در قالب عزاداری امام حسین(ع) 4 شبکه ماهواره‌ای ایجاد کردند که مستقیماً با لندن در ارتباط بودند و می‌خواستند مانند تکفیری‌های اهل سنت، تکفیری‌های شیعه نیز راه‌اندازی کنند اما خداوند کمک کرد و نتوانستند موفق شوند.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دنیا برای جوانان ما نقشه کشیده است، گفت: در دنیای اهل سنت چه فاجعه‌ای به پا کردند و چه جوانان را فریب اندیشه‌های تکفیری کرده‌اند که جنایت‌های وحشیانه‌ای آن هم در قالب دین مرتکب می‌شوند لذا ما باید هوشیار باشیم و این تکفیری‌ها را شناسایی کنیم و پایگاه‌های آنان را از میان برداریم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر