بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر : ۱۳۰۹۶۴
گزارش‌ها حاکی از این است که با افزایش تبادل اتهام‌ها و انتقادها میان وزرای دولت بنیامین نتانیاهو در حال حاضر اختلافات سیاسی در دولت وی به اوج خود رسیده است.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، گزارش‌ها حاکی از این است که اختلافات سیاسی در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است طوری که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و موشه یعالون، وزیر جنگ از اداره‌ی جنگ با حماس به اداره درگیری‌ها میان اعضای کابینه امنیتی پرداخته‌اند و این مسئله‌ای است که سؤالات مهمی را در خصوص فعالیت‌ این کابینه و آینده ائتلاف دولت نتانیاهو برمی‌انگیزد.

حتی بنی‌ گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز از این اختلافات سیاسی در امان نمانده است طوری که وزرای اسرائیلی وی را به تلاش برای پایان دادن به جنگ علیه غزه با هر وسیله‌ی ممکن متهم می‌کنند و در حال حاضر جنگ سیاسی میان اعضای دولت نتانیاهو به اوج خود رسیده است.

نتانیاهو اعلام کرده است: از همگان انتظار دارم که خود را مسئول بدانند و تنها شعار و سخن توخالی نگویند.

تحلیلگران می‌گویند این اظهارات نتانیاهو پس از نشست کابینه امنیتی ایراد شد و نتانیاهو به خود و وزیر جنگ اجازه داد تا هر چه می‌خواهند، بگویند.

یعالون گفته است: در حالی که سربازان ما می‌جنگند و ما کشته شدگانمان را دفن می‌کنیم عاقلانه نیست که برخی از ارتش انتقاد کنند.

تحلیلگران سیاسی نیز اعلام کردند که اظهارات نتانیاهو به شکلی ویژه متوجه نفتالی بنت، وزیر اقتصاد و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بوده است که از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه از این جنگ انتقاد می‌کنند.

این انتقادات همزمان با آن صورت می‌گیرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت نتانیاهو از 82 درصد به 55 درصد رسیده است چیزی که آینده سیاسی وی را تهدید می‌کند.

منابع سیاسی اسرائیلی نیز اعلام کرده‌اند که تبادل اتهامات و انتقادات میان وزرای دولت نتانیاهو کاملاً به این مسئله اشاره دارد که سرنوشت ائتلاف حاکم پس از حملات اسرائیل به غزه دیگر هیچ‌گاه مثل قبل نمی‌شود.

برخی معتقدند که برگزاری انتخابات آتی در اسرائیل دلیل اصلی انتقاد نتانیاهو از وزرای خود است.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر