بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر : ۱۳۰۹۷۹
عضو هیئت علمی دانشگاه الزاهرا تفکرات و نظرات طیف تندرو مجلس را خطرناک و مضر به حال کشور دانست و گفت: حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح در شان مجلس نبود.

 ˈداریوش قنبریˈ تفکرات و نظرات طیف تندرو مجلس را خطرناک و مضر به حال کشور دانست و گفت: حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح در شان مجلس نبود.

وی درباره استیضاح وزیر علوم و عدم رای اعتماد مجلس افزود: با توجه به مواضع تندرو ها و تاثیری که آن ها بر اکثریت مجلس دارند، از قبل مشخص بود که در این رابطه چه تصمیمی گرفته شده و وزیرعلوم رای نمی آورد.

او ادامه داد: علاوه به بحث تندرو ها و وحدت آن ها در این مواضع با دیگر اصولگرا ها، بحث های شخصی و منافع شخصی نیز در ارتباط با افشاگری های آقای فرجی دانا در بین نمایندگان هم مطرح بود.

قنبری با بیان اینکه در کل این استیضاح چیزی از شأن دولت و آقای فرجی دانا کم نکرد، تصریح کرد: من خوشبین هستم و معتقدم اتفاقی مثبت و به نفع دولت و مردم بود. مردم به درستی فهمیدن که مشکل اساسی کشور از کجاست و ماهیت و هویت مجلس برای آن ها مشخص و باعث شد که مردم آگاه تر شده و در انتخابات بعدی مجلس هوشمندانه تر عمل کنند.

او با تاکید بر اینکه، استیضاح و پرسش حق نمایندگان است، ولی باید از این حق در راستای حقوق ملت و حل مشکلات اساسی آن ها استفاده کرد، گفت: زمانی که بخواهیم از حق نمایندگی خود برای تسویه حساب های شخصی سوء استفاده کنیم این موضوع امر ناپسند و اخلال در روند کشور است.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت بین نمایندگان مجلس و دولت ادامه پیدا کند نشان می دهد که مجلس نتوانسته در جهت اهداف اساسی خود عمل کند.

قنبری درباره تاثیر این استیضاح در روند کار دولت بیان کرد: هر چند آقای روحانی مصمم در شعارهای خود هستند و در پیشبرد حق مردم با کسی تعارف ندارند، اما انتظار مردم این است که دولت به صلابت در جهت اهداف خود حرکت و تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرد و در راستای ماهیت رای آن ها عمل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در پاسخ به این سووال که عملکرد وزیر و فراکسیون های مختلف را در روز استیضاح چطور ارزیابی می کنید، بیان داشت: حیای فرجی دانا باعث شد که وی نتواند در جهت افشاگری ها عمل کند، ولی فراکسیون ها از جمله رهروان ولایت ضعیف عمل کردند و این یک زنگ خطری جدی است.

قنبری در باره عدم حضور رئیس جمهوری در مراسم استیضاح نیز گفت: حتما رییس جمهوری می دانستند که از قبل چه تصمیم هایی گرفته شده و چه خوب که شرکت نکردند. عدم شرکت یک پیام و اعتراض در ناحق بودن استیضاح وزیر و نپرداختن به اینگونه مسائل حاشیه ای بود.

این استاد علوم سیاسی تاکید کرد: این رفتن و آمدن ها تاثیری در اهداف و سیاست دولت نخواهد داشت و آنچه در حوزه عملکرد وزارت علوم مشاهده می شود تداوم احساس تعهد نسبت به رأی مردم است.

وی درباره وزیر بعدی علوم و روند کاری وی نیز خاطرنشان کرد: هرکس در این جایگاه قرار بگیرد، باید روند کاری فرجی دانا را ادامه دهد. به نظرم آقای نجفی مدیر خوب و توانمند است و می تواند در راستای اهداف دولت روحانی بسیار مناسب عمل کند.

قنبری حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح وزیر علوم را کودکانه خواند و تصریح کرد: این نوع حرکات و اقدامات که از اندیشه آن ها نشات می گیرد به کرات از این نمایندگان مشاهده شده و در شأن و جایگاه نمایندگی مجلس نیست.

استاد علوم سیاسی دانشگاه الزهرا در پایان با بیان اینکه، برخی از وزرا از مجلس ترس دارند و در مجموعه آن ها هنوز تفکرات و نگاه گذشته حاکم است، تصریح کرد: همه وزارتخانه ها و وزرا باید به دور از محافظه کاری، همراهی خوبی با اهداف و سیاست های دولت داشته باشند و در راستای هویت رای و خواسته مردم عمل کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضازاهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
دو نماینده در ساری داریم دراین مدت قول های زیادی برای درست کردن جاده ساری کیاسر دادند هیچ کاری نکردند حالا که انتخاب نزدیک شد دو روز کارگر می ارند وقتی رای گرفتند میگویند خدا حافظ مردمان
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
بسمه تعالی
سیستم چاپلوس پروری اخلاق نمی‌شناسد و حق و حقوق گروه‌ها و حزب ها اخلاق نمی‌شناسد مهم منافع سیاسی است.
ناشناس
Switzerland
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
خوش بحال برادان شام و عراق