بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر : ۱۳۰۹۸۶
واحدمرکزی خبر نوشت: منابع آمریکایی اعلام کردند تعداد اندکی از آمریکایی ها به گروههای تروریستی در سوریه ملحق شده اند ولی این ظن وجود دارد که تعداد واقعی آنها بالاتر باشد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز نوشت : در عین حال ، تعداد دقیق این افراد مشخص نیست و به سبب اطلاعات محدود آمریکا در سوریه در این مورد گمانه زنی هایی وجود دارد.

گروهی از آمریکایی ها نیز به جبهه النصره - گروه وابسته به القاعده - پیوسته اند. تعداد بیشتری از آمریکایی ها نیز به ارتش آزاد سوریه ملحق شده اند ولی تعداد آنها مشخص نیست. برخی آمریکایی ها برای کمک به گروهها رفته اند و برخی نیز به جهادی ها ملحق شده اند.

آمریکا فقط می تواند تایید کند تعداد اندکی از آمریکایی ها به گروههای تروریستی در سوریه ملحق شده اند ولی این ظن وجود دارد که تعداد واقعی آنها بالاتر باشد.

اریک هولدر دادستان کل آمریکا ماه گذشته گفت مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند حدود هفت هزار جنگجوی خارجی در سوریه حضور دارند.

وی در سخنرانی ماه ژوئیه خود در اسلو گفت :« این بحرانی جهانی است که به راه حلی جهانی نیاز دارد. جنگ سوریه ، منطقه را به مهد افراط گرایی خشونت آمیز تبدیل کرده است.اما جهان نمی تواند فقط به نظاره بنشیند و اجازه دهد سوریه به محل تمرینی تبدیل شود که اتباع ما از آنجا برگردند و به اجرای حملات بپردازند. ما اجازه این کار را نمی دهیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر