بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر : ۱۳۰۹۸۷
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينکه برخي قصد داشتند موضوع استيضاح را به اختلاف و دعواي داخلي تبديل کنند، گفت: برخورد دولت و رياست جمهوري برخورد خوبي بود و در شرايط فعلي وحدت نياز کشور است.

محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين و رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري، در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين که امروز شنبه در محل اين تشکل برگزار شد، با اشاره به تحولات سياسي داخلي و خارجي اظهار داشت: از اينکه آمريکا وارد جنگ با داعش شده است تحليل دقيقي نداريم. آنها خيلي بي‌عقل بودند که اين نسخه را عليه خودشان درست کرده‌ و تشکيل داده‌اند و به هر حال کاري را شروع کرده‌اند اما حالا نمي‌دانيم سر عقل آمده‌اند که اين جرثمومه‌ها را بين ببرند يا خير، بايد جلو برويم و شاهد تحولات آينده باشيم.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به برقراري ثبات و آرامش سياسي در عراق، خاطرنشان کرد: بحث‌هايي که در مجلس و رياست جمهوري عراق وجود داشت به سرانجام خوبي رسيد و نخست‌وزير هم مشخص شد و کار را دنبال مي‌کند و ان‌شاءالله شاهد رفع اختلافات در اين کشور باشيم، همچنين با وحدت‌نظري که بين مراجع در عراق وجود دارد اميدواريم بر مشکلات غلبه کنند.

باهنر با اشاره به رأي عدم اعتماد مجلس به رضا فرجي دانا وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تقريباً شاکله عمومي مجلس اين اعتقاد را نداشت که اولين وزير معزول وزير علمي و فرهگني باشد و شايد اگر قرار بود استيضاحي صورت بگيرد وزير اقتصادي کابينه بود.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينکه کساني که استيضاح را مطرح کردند حدود 6 ماه اين طرح را دنبال کرده‌اند، گفت: برخي معتقد بودند تندروهاي مجلس بحث استيضاح بيان مي‌کنند اما هر دو فراکسيون اصولگرايان و فراکسيون رهروان ولايت در استيضاح نقش داشته‌اند اما برخي رسانه‌ها قصد داشتند اينطور القا کنند که تندروها به دنبال استيضاح هستند.

وي اضافه کرد: ما تلاش‌هاي زيادي کردم که قبل از طرح استيضاح مسائل و مشکلات نمايندگان که به حق هم هست حل شود.

دبيرکل جامعه مهندسين بر همين اساس با طرح اين موضوع که ما با دوستان دولت جلساتي داشتيم، بيان داشت: در تئوري موارد ما پذيرفته مي‌شد اما در عمل چيزي پيش نمي‌رفت، ما بسيار تلاش کرديم که کار به اينجا نرسد و گفتيم شايد مناسب نباشد وزير استيضاح شود؛ اين جلسات نتيجه مطلوب نداد و کليت نگراني‌ها رفع نشد.

باهنر با بيان اينکه در فرصت 10 روزه باقي‌مانده تا استيضاح هم تلاش کرديم و جلسه گذاشتيم، ادامه داد: اما متأسفانه عملکرد وزير در حدي نبود که استيضاح‌کنندگان قانع شوند.

وي با قدرداني از واکنش دولت به رأي عدم اعتماد مجلس به وزير علوم گفت: برخورد دولت و رياست جمهوري برخورد خوبي بود. بعضي‌ها مي‌خواستند همين قضيه استيضاح را به يک اختلاف و دعواي داخلي تبديل کنند اما چنين اتفاقي نيفتاد زيرا وحدت نياز کشور است و الحمدالله رئيس جمهور موضع خوبي گرفت.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با تأکيد براينکه اسيضاح و رفتن و آمدن وزير زلزله‌اي را وارد نمي‌کند، تصريح کرد: در کشور رسانه‌ها خيلي استيضاح را مهم جلوه مي‌دهند اما در کشورهاي ديگر ناگهان نصف کابينه مي‌رود و اتفاق خاصي هم نمي‌افتد.

وي در پايان گفت: دولت موفقيت‌هاي خوبي داشته است و ان‌شاءالله در جلسات آينده نقدهاي عالمانه‌تري نسبت به عملکرد دولت خواهيم داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Switzerland
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
بعضی هم قصد داشتند که ان کار دیگر بکنند