بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
بورس کالا در هفته ای که گذشت

افزایش تقاضا در محصولات رینگ پتروشیمی

در معاملات هفته گذشته بورس کالا در رینگ پتروشیمی محصولاتی از جمله EX3 و 7240 با ایجاد سقف قیمت و همچنین افزایش تقاضا مواجه گردید.
کد خبر : ۱۳۰۹۹۶
نویسنده :
محمدآموخته
در معاملات هفته گذشته بورس کالا در رینگ پتروشیمی محصولاتی از جمله EX3 و 7240 با ایجاد سقف قیمت و همچنین افزایش تقاضا مواجه گردید.

معامله گر بورس کالای کارگزاری بهمن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: پس از تغییر فرمول قیمت پایه محصولات پتروشیمی که منجر به کاهش شدید شده بود در معاملات هفته گذشته بورس کالا شاهد افزایش نسبی تقاضا در محصولات شرکت های پتروشیمی را شاهد بودیم.

علوی به رقابت 45درصدی در تقاضای محصول جوش شیرین در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش صنایع شیمیایی دو محصول کربنات سدیم و همچنین جوش شیرین با افزایش رقابت به معاملات خود پایان دادند.

وی در خصوص دورنمای میزان تقاضا در محصولات صنعت پتروشیمی گفت: با ثبت افزایش تقاضا و همچنین معاملات انجام گرفته می توان به پویایی و رقابت پذیری محصولات رینگ پتروشیمی در آینده ای نزدیک در بورس کالا امیدوار بود.

علوی در ادامه خاطر نشان کرد: در معاملات هفته گذشته بورس کالا، قیمت بیشتر محصولات پلیمری با کاهش قیمت مواجه شده است.

وی به دلایل کاهش قیمت محصول وکیوم باتوم اشاره کرد و گفت: محصول وکیوم باتوم ماده اولیه تولید قیر محسوب می گردد که در معاملات هفته گذشته بورس کالا به دلیل کاهش قیمت نفت با کاهش قیمت معامله گردید.

معامله گر بورس کالای کارگزاری بهمن در خصوص میزان معاملات رینگ فلزات در هفته گذشته گفت: صنعت آلومینیوم به دلیل حذف سقف مجاز قیمت و همچنین افزایش قیمت جهانی با افزایش قیمت در تابلو معاملات بورس ثبت شد و در مجموع هفته گذشته رینگ فلزات نیز افزایش تقاضا را تجربه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر