بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
با بررسی روند قیمتی سهام شرکت کنتورسازی ایران:

مصاحبه های سریالی مدیر عامل "آکنتور" و ادعاهایی که محقق نشد

توجه به این نکته لازم به نظر می رسد که با گذشت حدود هشت ماه از بیانات مدیر عامل شرکت هنوز هیچ خبری مبنی بر آمار صادرات تولیدات آکنتور به کشور همسایه و روند اجرای مناقصه مذکور منتشر نشده و از تعدیلات مثبت سود برآوردی "آکنتور" نیز خبری نیست.
کد خبر : ۱۳۱۰۰۷
نویسنده :
جمشیدی
شرکت کنتورسازی ایران از جمله شرکت هایی است که علیرغم معاملات کم رمق این روزهای بورس، با رشد قیمتی و حجم معاملاتی قابل توجهی همراه شده و موجب حیرت بسیاری از فعالان بازار سرمایه گردیده است.

براساس گزارش بورس نیوز، حجم معاملات بیش از دو میلیونی یعنی بیش از 12 برابر حجم مبنای 160 هزار سهمی " آکنتور" در حالی طی روز گذشته در معاملات این شرکت رقم خورده که با نگاهی به معاملات روزهای گذشته آن، روند رو به رشد قیمت سهام تک سهم فعال در گروه ابزار پزشکی مشاهده می شود.

این مجموعه طی هفته گذشته با وجود تحقق بازدهی منفی اغلب مجموعه های بورسی، بازدهی مثبت 9.52 درصدی را به سهامداران خود اعطا کرد که رشد این چنینی قیمت سهام شرکت کنتورسازی ایران علیرغم حاکمیت روند منفی بر کلیت بازار سرمایه و نیز عدم انتشار خبرهایی مثبت از وضعیت سودآوری این مجموعه جای سوال دارد و شفاف سازی از سوی مدیریت این شرکت لازم به نظر می رسد.

براساس اطلاعات موجود، بررسی سابقه معاملاتی سهام شرکت کنتورسازی ایران و اظهارات مدیر عامل آن در نشست خبری طی آبان و آذر ماه سال گذشته به خوبی بیان کننده عدم تقارن اطلاعاتی در مجموعه مذکور است. اظهارات و ادعاهایی که علی عاملی، مدیر عامل "آکنتور" طی نشست خبری آذر ماه خود عنوان کرد و  تا کنون محقق نشده است.

چرا که در حالی طی آبان ماه 92 زمزمه های برنده شدن شرکت کنتورسازی ایران در مناقصه 24 میلیون یورویی تا جیکستان و پتانسیل های آن برای اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی از این محل میان فعالان بازار سرمایه شنیده می شد که مدیر عامل مجموعه مذکور با انجام مصاحبه ای با رسانه ها که در پنجم آذر ماه همان سال منتشر شد، به وضوح اعلام کرد که "آکنتور" برنده مناقصه تاجیکستان شده و از پتانسیل های این مجموعه برای اعلام تعدیل مثبت سود بر آوردی از این محل سخن گفت.

علی عاملی در مصاحبه مذکور که در یک سایت خبری منتشر گردیده، اظهار داشت: "با توجه به نیاز کشور تاجیکستان به یک میلیون و دویست هزار کنتوربرق، شرکت کنتورسازی بنابه توافقاتی که با این شرکت داشته موفق به انعقاد قرارداد ارسال یکصد هزار دستگاه به این کشور شده که پس از صدور این محموله نسبت به انعقاد قراردادهای جدید در این زمینه اقدام خواهد شد."

عاملی همچنین خبر از راه اندازی قریب الوقوع خط تولید بردهای الکترونیک در این مجموعه داده و اظهار داشته که با راه اندازی این خط تولید گام های بزرگی برای ورود به بازار های صادراتی دنیا با پنج برابر شدن ظرفیت تولیدی شرکت برداشته خواهد شد.

براساس این گزارش، سهام شرکت کنتورسازی از زمان انتشار مصاحبه مذکور یعنی پنجم آذر ماه تا چند روز پی در پی در درصد های مثبت معامله می شد، به گونه ای که "آکنتور" به مدد رشد قیمتی سهام خود، از پنجم آذر ماه تا نوزدهم همان ماه و به عبارت بهتر طی 10 روز معاملاتی بازدهی مثبت حدود 37 درصدی را برای سهامدارن خود به ارمغان آورد.

جالب است بدانید که بالاترین قیمت سهام "آکنتور" طی 19 آذرماه 92 با قیمت پایانی 17.483 ریال رقم خورده است و پس از آن با تداوم روند نزولی در نهایت طی 21 اردیبهشت ماه سال جاری به قیمتی کمترازهزارتومان کاهش یافت و البته از 20 آذر ماه 92 تا 25 مرداد ماه امسال بازدهی منفی حدود 35 درصدی را محقق ساخت.

برهمین اساس، توجه به این نکته لازم به نظر می رسد که با گذشت حدود هشت ماه از بیانات مدیر عامل شرکت هنوز هیچ خبری مبنی بر آمار صادرات تولیدات آکنتور به کشور همسایه و روند اجرای مناقصه مذکور منتشر نشده و از تعدیلات مثبت سود برآوردی "آکنتور" نیز خبری نیست.

این در حالی است که اکنون بار دیگر شاهد شروع روند رو به رشد قیمت سهام شرکت کنتورسازی ایران هستیم، بر همین اساس بهتر به نظر می رسد نسبت به شفاف سازی در خصوص آخرین وضعیت سودآوری این شرکت اقدام شود تا اگر اتفاق مثبت تأثیرگذار بر وضعیت سودآوری آن در حال رخ دادن است، به اطلاع عموم سهامداران برسد .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
سلام به دوستان عزیز... من کارگرشرکت هستم.به خدا 3ماه حقوق کارگرارو هنوز ندادن.فعلا شرکت مواد موردنیاز برای تهیه کنتور ندارد. 100هزار کنتور برج 12پارسال ارسال به کشور تاجیکستان داشتن اونم برگشت خورد.ه شهرای ایران فرستادن..به خدا این حقیقته
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
دوست عزیز
در بازار ما ، در بعضی از شرکتها فقط وقتی شفاف سازی صورت میگیره که ... و بعد با گزارشی منفی عموم را در جریان بذارند.

الان هم آکنتور از 915 اومده تا 1240
بدون هیچ شفاف سازی.
مطمئن باشید اگه تعدیل مثبت داشته باشه ، دیگه به اندازه ی کافی مال مردم بیچاره را مفت خریده اند .
جالبه که من همین امروز بخشی از سهام آکنتور 1568 خرید ماهها پیش را با ضرر 1240 فروختم.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
علی وناشناس این شرکت خیلی هم شفافه درست نیست به خاطر اینکه سهمش به ما نرسیده بییاییم واز شرکت بد گویی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کاش این بورس نیوز که اینقدر به آکنتور گیر داده به شیران گیر میداد که درست 500 روزه پی در پی منفی میخوره و کل روزهای مثبتش در این روز به 10 روز هم نرسیده و مسئولینش هم نه مصاحبه و نه هیچی . تا سهمی بیست درصد میره بالا زود بحث و جنجال اما اگه سهمی پدر سهامداراش را دربیاره و هی منفی بخوره اصلا نه مصاحبه و نه گزارشی . واقعا متاسفم براتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
وبیمه طی کمتر از دو ماه از88تومان به 161 تومان رسیده یعنی بازده 82درصدی
آقای بورس نیوز بنظر شما احتیاج به شفاف سازی نداشت ؟
سهامدار قدیمی کنتور
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
سلام سال گذشته رییس هیات مدیره شرکت مصاحیه کرد در بند 19 لایحه بودجه تعویض کنتورهای معمولی با هوشمند دیده شده است مصاحبش در تسنیم نیوز....... و این یک ...بزرگ بود من که ازشون نمیگذرم در رابطه با تاجیکستان هم وقتی از خود شخص مدیر عامل سوال کردم گفت یک میلیون و دویست هزار تایی که گفتم مصرف کل تاجیکستانه که اگه قرار باشه ما بهشون بفروشیم حداقل چندسال طول میکشه
عادل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
سایت شما توی بورس همون کار عادل فردوسی پورو میکنه تو فوتبال ... درود به شرفتون خسته نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
بورس نیوز آکنتور خوب مورد توجه شماست . وبیمه کانی های غیر فلزی حسینا؟؟؟؟....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کنتور سهم آینده داری و با اجرای طرح فهام قابلیت رشد بسیار بالایی دارد . بهتر است بورس نیوز روی سهمهای سفته بازی گزارش تهیه کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
بورس نیوزم مثل مجلس سلیقه ای عمل می کنه افزایش قیمت 80-90 درصد تو یک ماه و نمی بینه اما از 25 درصد سهمی که از 1800 رسیده اینجا نمی تونه بگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
با تشكر از بورس نيوز ---- وقتي بازار بورس مثلا وبصادر شده 80 و خيلي از سهمهاي ديگه مفت شدن واقعا كنتور بنظرم رشد بي حسابي داشته - البته من خبر ندارم از وضعش ولي اين سهم و نيز وبيمه بايد شفاف سازي شوند - وبيمه هم يه گزارش بدهيد كه سفته بازها از 200 اوردن 88 دوباره كد شخصي زدن اوردن بالا
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
2 بار مطلب زدم تایید نکردید اخه بورس نیوز سهامهای دیگه کمه که بی دلیل میره بالا حالا گیر دادی شما به کنتور
javad
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
خودتون بهتر می دونید این سهم به ازای هر سهمش از دولت مطالبات بالایی داره و اینکه دولت داره بدهیش با پیمانکاران و تجهیزاتیها صاف می کنه