بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
در بررسی صورت های مالی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز صورت پذیرفت:

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان "پدیده"

طی روزهای گذشته گزارش هایی را درباره شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز خواندید که در بخش اول آن به روند قیمت سهام و نحوه قیمت معاملات آن پرداخته شده بود و در دومین بخش خبری نیز وضعیت مدیریتی و روابط درون گروهی میان اعضای هیأت مدیره مورد بررسی قرار گرفت. آنچه برای بسیاری از خوانندگان خبرهای "پدیده" حائز اهمیت می باشد پرداختن به ابهامات مالی این مجموعه و بیان آنهاست. بنابراین در این گزارش قصد داریم به جزییات مالی شرکت پدیده شاندیز و ابهامات آن بپردازیم.
کد خبر : ۱۳۱۱۲۹
نویسنده :
مریم رحمتی

طی روزهای گذشته گزارش هایی را درباره شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز خواندید که در بخش اول آن به روند قیمت سهام و نحوه قیمت معاملات آن پرداخته شده بود و در دومین بخش خبری نیز وضعیت مدیریتی و روابط درون گروهی میان اعضای هیأت مدیره مورد بررسی قرار گرفت.

آنچه برای بسیاری از خوانندگان خبرهای "پدیده" حائز اهمیت می باشد پرداختن به ابهامات مالی این مجموعه و بیان آنهاست. بنابراین در این گزارش قصد داریم به جزییات مالی شرکت پدیده شاندیز و ابهامات آن بپردازیم.

قبل هر چیز نیم نگاهی به زیر مجموعه های شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز می اندازیم.

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

جهت بررسی شفاف تر زیر مجموعه های فوق را به ترتیب از مهمترین مجموعه مورد بررسی قرار می دهیم.


شرکت ابنیه و ساختمان شاندیز

این شرکت که در واقع اصلی ترین زیرمجموعه "پدیده" می باشد همان مجموعه ای است که سهام آن به اسم سهام پدیده شاندیز به عموم فروخته می شود.

ابنیه و ساختمان که در سال 88 شروع به فعالیت کرد در حال حاضر با سرمایه ای معادل 150 میلیارد ریال مشغول به کار است.

وضعیت عملیاتی

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

با توجه به جدول فوق، درآمد فروش شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز در سال 91 و 92 از محل فروش واحدهای تجاری، اقامتی و هتل ها بوده است.

توجه به یک نکته

به طور معقول حاشیه سود یک صنعت؛ حال چه آن صنعت گروه ساختمان باشد و چه گروه های دیگر؛ میانگین حاشیه سود مشخص و ثابتی دارد اما با توجه به اطلاعات مالی ارایه شده از شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز گویا این قاعده استثناهایی هم می تواند داشته باشد.

در جدول ذیل کلیه شرکت های ساختمانی که موضوع فعالیت آن ها ساخت واحدهای تجاری و مسکونی است و عمده درآمد آن ها از محل فروش این واحدها است آورده شده است.

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

همان گونه که پیداست حاشیه سود عملیاتی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با بزرگترین شرکت ساختمانی این گروه یعنی "ثاخت" تقریبا برابر بوده در حالی که نسبت بهای تمام شده به فروش ابنیه و ساختمان حدود نصف شرکت بین المللی توسعه ساختمان می باشد.

نکته ای که در این میان می تواند سوال هر خواننده ای را برنگیزد این است که شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز چه ساز و کار و الگویی برای کاهش بهای تمام شده واحد های ساخته شده خود به کار می برد چرا که به طور طبیعی آنچه بخش عظیمی از هزینه ساخت در صنعت ساختمان محسوب می شود قیمت اولیه زمین خریداری شده بوده، حال آنکه به نظر می رسد شرکت پدیده زمین های با قیمت بسیار ارزان زمین های فراوانی را توانسته جذب کند که حتما الگوی خاصی دارد!

اگر واقعا الگویی برای چنین رویه ای وجود دارد، از مدیران شرکت پدیده و زیرمجوعه های آن خواهشمندیم به ارائه آن الگو بپردازند تا مابقی شرکت های ساختمانی نیز از آن بهره مند گردند.

(توجه توجه)

در همین ارتباط توجه خوانندگان را به گزارش مندرج در روزنامه رسمی شرکت یعنی روزنامه خراسان جلب می کنیم:

براساس گزارش مندرج در روزنامه خراسان مورخ 16/4/92 به نقل از معاون محترم مسکن و شهرسازی خراسان رضوی، طرح پدیده شاندیز در دو مورد با طرح مصوب منطقه مغایرت اساسی داشته ولی قبل از رفع ایرادات وارده و علی رغم هشدارهای برخی مسئولین ذیربط، طرح به مرحله انجام رسیده است. در این زمینه ضعف و شفاف نبودن موضع نهاد های نظارتی ، در پروژه ای با این وسعت مشخص می گردد. نکته اینکه شورای عالی شهرسازی پس از بررسی زیاد طی نامه ای شهرداری شاندیز را موظف نموده است که به دلایلی موقتا از تداوم اجرای بخش های انجام نشده طرح پدیده جلوگیری نماید از جمله به علت تعیین تکلیف کاربری اراضی. در این ارتباط کارگروهی نیز در استانداری خراسان رضوی تشکیل گردیده که نتایج حاصله تاکنون به اطلاع عموم نرسیده است. از طرفی رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی از طریق رسانه ملی (20:30) خبر از تغییر کاربری غیر مجاز و لذا توافق موقت پروژه می دهد و از طرف دیگر شهردار شاندیز با حمایت قاطع از این پروژه مهر تایید بر عملکرد خود و مدیران این شرکت میزند!!!

پیش دریافت ها

کلیه ارقام به میلیون ریال


پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

همان طور که از جدول فوق پیدا است شرکت ابنیه ساختمان در سال 90 مبلغ 101 میلیارد تومان پیش فروش واحدهای تجاری و اقامتی و هتل داشته که در آن سال هیچ یک از آنها به درآمد فروش تبدیل نشده است حال آنکه در سال 92 مبلغ پیش دریافت ها از بابت پیش فروش واحد های تجاری ، اقامتی و هتل به مبلغ 304 میلیارد تومان رسیده که تنها حدود 48 میلیارد تومان آن به عنوان درآمد فروش شناسایی شده و در سال 92 نیز رقم پیش دریافت ها به 473 میلیارد تومان رسیده که از این میزان تنها 82 میلیارد تومان به درآمد فروش تبدیل شده است.

به عبارت بهتر از مجموع حدود 878 میلیارد تومان پیش فروش واحدهای انجام شده در سال های 90 ، 91 و 92 حدود 15 درصد آن به درآمد فروش تبدیل شده است و بقیه هنوز در حساب پیش پرداخت ها است که مشخص نیست.

تسهیلات مالی دریافتی

کلیه ارقام به میلیون ریال

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

همان طور که می بینید در سال گذشته، 91 درصد از تسهیلات دریافتی شرکت از موسسه مالی اعتباری میزان و مابقی آن از موسسه مالی اعتباری عسگریه دریافت شده است.

نکته جالب توجه این است که در سنوات گذشته بخشی از تسهیلات از موسسه مالی اعتباری اعتماد ایرانیان دریافت می شده که به دلیل لغو مجوز آن شرکت پیرو قرارداد منعقده بابت تسویه مطالبات تعاونی لغو مجوز شده اعتماد ایرانیان تعداد 122 واحدهای تجاری و 63 واحد اقامتی پروژه به اضافه پارکینگ های متعلقه در پروژه شهر رویایی شاندیز را جمعا به مبلغ 1.700.420 میلیون ریال با تخفیف 40 درصد به بانک قوامین واگذار شده است که براساس گزارش حسابرس نحوه قیمت گذاری واحد های مذکور مشخص نیست.

حال باید دید سابقه این دو موسسه مالی چیست؟

موسسه مالی اعتباری میزان:

این موسسه مالی بهمن ماه سال 1379 با همت کارکنان و قضات دادگستری خراسان بزرگ تاسیس شده است و در حال حاضر نیز بیش از 90 درصد از تسهیلات شرکت ابنیه ساختمان را تامین می نماید.

موسسه مالی اعتباری اعتماد ایرانیان:

این موسسه مالی و اعتباری به طور قانونی تا سال 88 مجوز فعالیت داشته و بعد از آن به طور غیر قانونی اقدام به فعالیت کرده است. داستان فعالیت های غیر قانونی موسسه مالی اعتباری اعتماد ایرانیان در حد و اندازه ای بوده که بهمنی رئیس بانک مرکزی در زمان دولت احمدی نژاد به طور جدی پیگیر توقف فعالیت این موسسه می شود حال آنکه مشکل اصلی موسسه مذکور کمبود نقدینگی بوده به گونه ای که ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی طی مصاحبه ای در مهر ماه سال 91 اعلام می کند: نقدینگی اعتماد ایرانیان 1200 میلیارد تومان سپرده مردم بود و از این مبالغ هم 745 میلیارد تومان وام داده است و به ادعای خودش 75 میلیارد تومان هم زیان انباشته داشته است و زمانی فرارسیده که این موسسه مالی و اعتباری نتوانسته جواب گوی سپرده های مردم باشد.

به این ترتیب این موسه مالی در سال 91 منحل شده اعلام می گردد.

و اما سوال اصلی؟؟

*چرا هیچ یک از بانک های کشور حاضر به پرداخت تسهیلات به شرکت پدیده و زیر مجموعه های آن نیستند و یا شاید بهتر این باشد که بپرسیم چرا مدیران پدیده تمایل چندانی به دریافت وام از بانک های کشور ندارند؟ به گونه ای که شرکت حاضر است در سال 91 با نرخ بالای 30 درصد از موسسات مذکور وام دریافت کند.

*شرکت ابنیه ساختمان از مجموعه ای اقدام به دریافت وام کرده که در زمره موسسات غیر قانونی بوده و مورد پیگرد قانونی بانک مرکزی بوده است آیا این امر برای شرکتی در حد و اندازه پدیده عجیب نیست؟

*در سال 92 رقمی معادل 545 میلیارد تومان از طریق موسسه میزان به شرکت ابنیه وام داده شده است آیا این میزان تسهیلات اعطایی توسط یک موسسه مالی و اعتباری خلاف اصول بانکداری و رعایت ریسک موسسات مالی و اعتباری نیست؟

نسبت بدهی به دارایی

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

همانطور که ملاحظه می کنید نسبت بدهی به دارایی شرکت ابنیه ساختمان براساس آخرین ترازنامه اعلامی اختلاف فاحشی با سایر هم گروهی های خود دارد که این امر خود ریسک مالی بالای شرکت را نمایان می سازد.

ارزش بازاری شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز

با توجه به سرمایه 150 میلیارد تومانی این شرکت و قیمت فعلی 8254 تومانی آن ارزش بازاری این مجموعه ،که همگان به اسم پدیده می شناسند اما در واقع سهام شرکت ابنیه و ساختمان است ، رقمی معادل 12 هزار و 375 میلیارد تومان می باشد.

نکته جالب توجه اینکه ارزش بازاری شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز همانطور که از جدول ذیل پیداست، در مقایسه با شرکت های بزرگ بورس به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان

نتیجه گیری
بر اساس بررسی های صورت گرفته آن چه بیش از پیش در صورتهای مالی شرکت ابنیه و ساختمان هویدا است، ریسک اعتباری و مالی شرکت می باشد، به گونه ای که با وجود نسبت بدهی به دارایی 92 درصدی این مجموعه و حجم بالای تسهیلات مالی آن سوالات فراوانی در خصوص چرایی تامین مالی به شیوه فوق وجود دارد!
چرا که نسبت 92 درصدی بدهی به دارایی شرکت بیانگر این امر است که شرکت برای تامین منابع مالی مورد نیاز ناگزیر به استفاده از تسهیلات است، حال آنکه دریافت وام های بالا در شرکت از یک سو ریسک مالی شرکت را افزایش می دهد و از سوی دیگر اعتبار وام گیری مجدد را خدشه دار می نماید. چه بسا یکی از دلایلی که شرکت ابنیه و ساختمان نمی تواند از بانک ها و با نرخ بهره پایین تر وام بگیرد همین ریسک مالی بالا مجموعه باشد.
بنابراین سوال اساسی اینجا است که شرکت پدیده شاندیز و زیر مجموعه های آن همچون ابنیه و ساختمان از نظر مالی در چه مسیری قرار گرفته اند و عاقبت شرایط مالی این شرکت به کجا ختم خواهد شد؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
سلام برا من یک سوالی که پیش اومده این که شما این اطلاعت رو از کجا به دست میارید که اینقدر با اطمینان راجبع پدیده قظاوت میکنید سیاست پدیده صداقت پدیده است غیر از این بود تا الان دجار مشکل شده بود بهترنیست کنار هم باشیم تا مقابل هم
کهن دیار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
تحلیلگر محترم:
نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام عدد ده و نیم می باشد. این یعنی موسسه میزان بطور غیر مستقیم مالک پدیده است. اون طلب قوامین هم بهمین دلیل مشکوک الوصول می باشد. بدیهی است در مورد این شرکت با توجه به صاحبان اصلی آن نمیتوان کاری کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
خدا حفظ شون كنه پديده رو حداقل يه سود نميده افزايش قيمت كه داره چه دروغ چه راست شركت هاي بورسي پس چي قربونشون برم قيمتاشون نصف رو هم گذرونده حالا موندم اين وسط كي داره دروغ ميگه شركت شكربن يه زمان 550 بود الان شده 290 غمارگ از 1000 رسيده به 400 پس جلوي اينا رو كي بايد بگيره اينا كاراشون قانونيه ديگران نه
خانی
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
عزیز دل این بورس نیوز بد بخت داره خودش رو به آب و آتیش میزنه تا بلایی که تو بورس سر ما اومد سر سهامدار های پدیده نیاد
اون موقعی که سهم ها بی خود و بی جهت رشد می کردن این میشه آخر عاقبتش
حالا هم پدیده داره 100برابر بد تر از بورس سهامش رو چاق می کنه به قول خودتون کربن 550 شده 290 لا اقل یکی است 290 بخره حالا اگر پدیده 8800بشه 1000 سهامدارش باید چیکار کنه؟؟؟؟ کسی هست جوابش رو بده
ما که در بورس با این همه نظارت و سازو کار قانونی داریم ضرر می کنیم
چه بلایی می خواد سر سهامدارای پدیده بیاد
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
قابل توجه خوانندگان محترم
همه درحال حاضر پدیده 25درصد افزایش سرمایه داده وقیمتش 8700است که با 1875000000سهم ارزش بازارش بالغبر 16هزار میلیارد تومن شده
کجای کاری اشتباه نوشتی 12هزار میلیارد تومن
بئ نام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
شما بورس نیوز دلسوز لطفا دررابطه دارایهای پدیده از جمله زمینهای رامسر / قم /شیراز /اصفهان/وغیره نیز گزارش تبلیغاتی بده
مهدی
Germany
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
شما بجای اینکارهایی که انجام می دهید سعی کنید با مدیران شرکت صحبت کنید تا اطلاعات دقیقتری در اختیار شما بگذارند بنطر من در همه شرکتها سودهای کلان هستش ولی بجای اینکه بین سهامداراش تقسم کنند بین خودشان تقسیم می کنند. حالا هم یک شرکتی میخواهد سود را بین خودش و سهامدارانش شریک باشه براش بنجول در میاریم .
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
به عینه ارم روزی را میبینم که قیمت 8600 تومانی 300 تومان شده
هزاران نفر با چشم پر از اشک وگریان در حال داد خواهی وزاری کردن هستند و دولت وقوه قضاییه را به دلیل نظارت نکردنشان مسئول میدانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
بورس نیوز داری میترکی بخدا بورستون چی داره جز نصف شدن سرمایه مردم سودم داده؟؟؟
انقدر پشت سر پدیده حرف نزن من پولم 8 برابر شد برداشتم سود نکردم ؟؟؟

الان 8 برابر پولم تو حسابمه شما چی 8 برابر از پولای مردمو کم کردید برو برو یه جادیگه سفرتو پهن کن
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
پس چرا پولتو از پدیده خارج کردی ترسیدی 200 تومن شه . کسی هم ازت نخره
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
خوب زحمت کشیدی حالا که چی منظورتون چیه سهام نخریم؟ اینکه به شما ربطی نداره
اطلاع رسانی می کنید آخه چند بار ممنون مطله شدیم لطفا دیگه دست بکشید-
شما الان چند تا شرکت رو سراغ دارید که به طور مستقیم 15هزار شغل ایجاده کرده وهنوزم در طراحی پروژه های جدید وشغل بیشتر برای من وامسال من است آره منافع شما که دارید حقوق مفت می گیرید به خطر افتاده مگر شما وجدان ندارید که حاضر به بیکاری 15هزار نفر به طور مستقیم اونم در این شرایط بد اقتصادی هستید من 75% سرمایه ام رو ریختم در دل این پدیده چون باتمام سم پاشی های شما و موانع دولتی و... داره با قدرت به کار خودشو انجام می ده وبرای 15هزار نفر شغل ایجاد کرده حالا شما هی بگ بده بده بده برای من و امثال من اصلانیست .
راستی موسسه میزان از سال 68به اسم المیزان فعالیت داشته وتعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان کم نیائرد با موسسه قوامین ویک یدوتا دیگه ادغام شدن و شد بانک قوامین لطفا تحقیقات بیشتر ی انجام بدید تا مدیون مردم نشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
بانک صادرات ارزش بازارش 4629 هست برادر چون تقاضا نداره وبازار فعلا نزولی ولی اگه املاک وشعب صادرات رو حساب کنی چند برابر پدیده دارایی داره حالا غدیر ونیروگاهی که به خارزم فروخت بماند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
بهتره بجای نظر دادن در مورد پدیده ، به وضعیت بورستون رسیدگی کنید.
در ضمن تحلیلتون خیلی ابتدایی و کودکانه بود
جوانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
سلام
دقیقا درسته در مورد شرکت آریادوام ساز که پیمانکار پروژه پدیده هست هم به مردم اطلاع رسانی بکنید 28 روز دیگه تا تحویل پروژه مانده ! هنوز هتل 4 طبقه اسکلت خورده وای به حال بقیه !
ناشناس
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰
روزشمار مربوط به افتتاح مرکز تعطیلات خرید و سرگرمی میباشد نه هتل 46 طبقه... کسی شما رو مجبور به اظهارنظر بدون تحقیق نکرده دوست من...
د
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
اقای ناشناس؛ جوانی درست نوشته ؛ یه سرچ میزدی میفمیدی هتل تا پایان روز شمار باید تحویل داده بشه . اگهی فروش ها هنوز خیلی جاها هست.
علی م
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
یک مثل معروف است که خانه بی صاحب بهتراست یا یک خانه بدون سقف علت بارزش بودن پدیده بخاطر باصاحب بودن ان است وگرنه سهام های داخل بورس بی صاحب میباشند چون دراکثر سهام ها بورس حساب وکتبی وجود ندارد وهیچ کدام خصوصی واقعی نیستند وگرنه سرمایهداران خارجی درایران سهام میخریدند
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
هیچ گونه حساب و کتابی بیشتر به پدیده میخوره تا بورس
امیدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
بورس نیوز الان کسی توجه نمیکند
زیرا پهلوان درماهای قبل پهلوانانه در هر24ساعت 200تومان کنتور اضافه می کرد الان هر24ساعت 200ریال وای روزی برسد که این کنتور قطع شود وتبلیغاتش از سیما ممنوع !ببین همین مردم چگونه ضجه وزار می کنند ای مسولین تا دیر نشده به داد مردم برسید واین اعلام خطرها را جدی بگیرید راستی جایزه گرافسیت پدیده برای تبلیغات فراموش نکنید
ناشناس
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۴
در چه زمانی هر 24 ساعت 200 تومن اضافه میکرد؟ بگید ما هم بدونیم... و الان کی گفته هر 24 ساعت 200 ریال؟ لطفا اگه حتی قصد تخریب دارید کمی هم به شعور خواننده احترام بگذارید و کمی مطالعه و تحقیق کنید.
کارکنان جدید پدیده
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
سلام.به کارمند سابق پدیده بگویم که شما حسن نیت به پدیده نداشتید و همه اطلاعات پدیده نایاب را به بیرون فروختید.وبتبت دزدی هایی که در پدیده کردید.وپدیده بزرگترین حسن نیت را به شما نشان دادکه شما را بیرون کرد و تحویل دادگاه ندادند.بازهم برو خدارا شکر کن .وپرونده شما در پدیده موجود است .اینباردرجادی مطلب دروغین ازشما رویت شود,ازشما شکایت وبه دادگاه خوانده می شوید.
سهامدار
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
حالا جناب کامند جدید پدیده؛ میشه بفرمایید ادعاهای این آقای کارمند سابق پدیده درسته یا نه؟!
یعنی شرکت با پول ما سهام دارها این جوری بریزو به پاش می کنه ....
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
چی میگی یارو

همه این اطلاعات از صورتهای مالی بیرون اومده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مسوولين محترم کشور خسته نباشيد با اين نظارت زماني باز علم رسوايي بلند مي شود و کي بود کي بود من نبودم راه ما افتد آگاه باشيد خشت اول گر نهد معمار کج تا ثريا ..از بورس نيوز هم متشکرم اين زنگ خطر همواره بايد پر صدا باشد شايد مسوولين از خواب غفلت بيدار شوند و متوجه خطر روشهاي ناسالم پديده براي اقتصاد کشور شوند
ناظر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
چه خر تو خری تو این پدیده ...
یکی افشای اطلاعات می کنه ؛ اون یکی از تو دل شرکت که داره همه چیز رو رصد می کنه می کنه میاد جوابشو می ده
اون موقع همشون هم همدیگروه می شناسن
خیلی باحاله
دمت گرم بورس نیوز که همچین بستری ایجاد کردی ....
ناظر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
یکی افشای اطلاعات می کنه ؛ اون یکی از تو دل شرکت که داره همه چیز رو رصد می کنه می کنه میاد جوابشو می ده
اون موقع همشون هم همدیگروه می شناسن
خیلی باحاله
دمت گرم بورس نیوز که همچین بستری ایجاد کردی ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
تذکر به دوستانی که خودشون و یا بستگانشون قصد سرمایه گذاری در این شرکت را دارند:
1)هر سهامی یک ارزشی دارد و این ارزش باید توسط مرجعی تعیین شود،شرکتی که رو هوا سهام می فروشد و خودش قیمتش را تعیین می کند به هیچ عنوان قابل اعتمادنیست.
اگر تعداد سهم شاندیز رو ضرب در قیمت روزش (نزدیک به 8500 تومان) بکنید نتیجه حتی از ارزش کل دارایی های خیلی از بانک های کشور هم بیشتر می شود،این یعنی یک ارش غیر واقعی و غیر منطقی.
3)اگه نگاهی به سهام شرکت های دیگر بیندازید می بینید که حتی به ندرت سهامی رو پیدا می کنید که از مرز 2000 تومان عبور کرده باشد، قیمت ها همیشه تعدیل می شوند و درنهایت بعد از تعدیل قیمت سهام پدیده و یا بعد از ورود به بورس با کله این قیمت زمین می خورد
4)هرگز گول این مساله را نخورید که شرکت به این بزرگی زمین نمی خورد و یا اینکه افراد زیادی سرمایه گذاری کرده اند، از شرکت های نفتی و بانک ها بزرگتر نداریم که توی همین چند سال اخیر سهامشون با کله زمین خورد و تاوان اون رو همین مردم دادند.
انتخاب با شماست..
فرشید
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
بله انتخاب با ماست، و مدتهاست که پس از تحقیقات فراوان انتخاب کرده ایم و سهامدار پدیده شده ایم و خدا را شکر خیلی خوب بوده است و به خواست خدا این روند ادامه دار خواهد بود.
ارزش فعلی سهام پدیده نیز بر اساس محاسبات دقیق با توجه به متراژهای آن در کاربریهای مختلف و زمینهای بسیار بزرگ در شاندیز و کیش و رامسر و چندین شهر دیگر بیش از قیمت فعلی سهام است.

در ضمن دروغهای کارمند سابق پدیده از اینجا مشخص که نمی داند تحویل مجتمع تجاری-اداری پدیده 8888 روز کاری بوده است که در عید غدیر انجام می شود و برجها و هتل بعدا به طرح اضافه شده است که حالا کلی به مهلت اتمام آنها باقی مانده است.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کارکنان جديد پديده! اگر اطلاعات کاملي در مورد شيوه افزايش سرمايه پانصد برابري پديده در سال 90داريد اطلاع دهيد .اين روش واقعا داراي ابهام است به نظر مي رسد دليل اصلي پولدار شدن پديده استفاده از اين روشهاي عجيب و نامشخص است
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
از مسوولین قوای قضائیه , مجریه و مقننه خواهشمندیم سریعتر موضع خود را در مورد این مسئله مهم اقتصادی مشخص کنند یا حمایت قاطع و یا برخورد جدی با این شرکت در صورت وجود تخلف والا استنباط مردم این طور خواهد بود که مسوولین یا نمی دانند در این شرکت چه خبر است یا نمی توانند برخوردی داشته باشند و یا اینکه نمی خواهند با آن کاری داشته باشند
کارمند سابق
United States of America
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
اقای فرشید روز شمارتون یکم مشکل داره روز های تعطیل رو حساب نمی کنه اگه فکر می کنی دروغ می گم روزنامه خراسان را از اول برو نگاه کن!!!مثلا اخرین شاهکارش روز 27/9/93 روزنامه خراسان 25 روز مانده به پروژه زده بعد شنبه همون رو بازم بعد 2 روز 25 روز زده !!!اقا فرشید عزیز خودت از همه چیز خبر داری تمام واحد های مسکونی به فروش رفته ولی هنوز دوسال کار داره !!!باید پدیده به خریداران واحد های مسکونی دیرکرد بده خوب اینم از جیب سهام داران میره هتل حداقل در صورت توانایی پیمانکار بزرگتان مهندس باقری (نیروی اخراجی آریادوام) 7 سال طول میکشه !!!اقا فرشید یک ساختمان اداری رو نتوانستید درست تحویل بدهید هنوز دارید روش کار می کنید قرار بود تمام شیشه ایی باشه اما نشد حالا می خواهید هتل به اون عظمت رو درست کنید!!!مغازه ها قرار بود 6 ماه قبل روز شمار تحویل صاحبان مشاغل بشه که به صورت خام که با سلیقه خودشان کف را را سرامیک یا هر چی دوست دارن بکنند و دکور بزنند خیلی بتونید تحویل بدهید فاز 1 بازار هست هنوز فاز 2 و بقیه یک سال دیگه کار داره !!!البته فکر کنم دو تا مجسمه جلو به روز شمار برسه !!! هنوز خیلی چیزای دیگه هست که خودت هم می دونی که همش درسته
فرشید
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
آقای کارمند سابق
اولا دروغ می گویید که تمام واحدهای مسکونی فروش رفته است.

دوم اینکه مگر من مسئول ساخت بوده ام که می گویید نتوانسته ام تحویل بدهم و هنوز دارم روش کار می کنم، من یک سهامدار هستم آن هم در تهران.

سوم اینکه مثلا در مورد ساختمان اداری دروغ می گویید، من خودم در سفر تابستان جاری خود دیدم که تقریبا کار ساختمان اداری تمام است و بسیار مدرن و شیک و پر ابهت بود و تحویل آن هم در مهر ماه صورت می گیرد

چهارم آنکه روز شمار از همان اول هم مربوط به روزهای کاری بوده و مثلا جمعه ها از قرار نبوده حساب شود.

پنجم آنکه در کامنت خود تاریخ 27/9/93 را برای چاپ آگهی ذکر کرده اید که مثل اطلاعات دیگرتان که همهش در هم بر هم است این یکی هم همینطوری است و اصلا این تاریخ هنوز فرا نرسیده است.

ششم آنکه من تهرانی هستم و روزنامه خراسان را مطالعه نمی کنم، اما همواره روز شمار را از سایت خود پدیده چک کرده ام که خیلی دقیق طی این سالها بدون وقفه رو به کم شدن بوده است.

هفتم آنکه تو این کشور خیلی از پروژه های کوچکتر از پدیده مثل یک بیمارستان یا یک تونل یا یک هتل وجود داشته است که با تاخیر های چندین ساله مواجه شده اند ولی شما الان به پدیده که هنوز روزشمار قسمتهای تجاری-اداریش تمام نشده گیر داده اید که چرا تمام نشده؟؟؟ واقعا که

هشتم آنکه من سهامدار هستم و طبیعی هست که اوضاع پروژه را پیگیری کنم و وقتی ببینم یکی داره دروغ می گه بر اساس وظیفه از شرکت دفاع کنم و دروغگو را رسوا کنم. شما اصلا برای چی مرتب در مورد پدیده کامنت می گذارید. حالا فوقش یکبار نظر خودتون را بیان نمودید تا ما گمراهان را مطلع کنید. منطقی آن است که به کار و زندگی خودتان بپردازید و وقت خود را صرف کارهای خودتان کنید. اما وقتی شما به چیزی که شما در آن دخالتی ندارید مرتب می پردازید نشاندهنده حسادت و عصبانیت شما به سود کردن عده ای از هموطنانتان است متاسفانه که امیدوارم برطرف شود چون برای سلامتی خودتان خوب نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
بدون تعصب و حسادت به مسائل واقع گرایانه نگاه کنیم هر چند در نظرات کارمند سابق پدیده موارد غیر قابل قبولی مشاهده می شود ولی درعین نکاتی نیز وجود دارد که واقع قابل تامل و پیگیری است مانند وضعیت مالکیت زمینهای پدیده و نحوه تغییر کاربری آنها , در صورتی که مشکلاتی وجود داشته باشد و مسوولین سعی در لاپوشانی آن داشته باشند به نوعی خیانت به اعتماد مردم محسوب می شود که امیدواریم این طور نباشد
کارکنان سابق پدیده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
سلام فرشید
خودت هم همه چیز را میدانی تمام واحد ها فروش رفته خیلی از واحد ها به قیمت بسیار ارزان به همون اسم هایی که بورس نیوز اورد داده شده حتی واحد های برج هم بفروش رفته

یکی از واحد های که فروش رفته هادی .... نژاد پولشو داده الان 7 میلیارد قیمت خورده خواهرزاده....؟

در مورد ساختمان اداری تو عکس های اولیه هست شیشه ایی بود؟ قرار بود عید 92 تحویل داده بشه؟ ظاهرا درست شده و خرده کاریش خیلی هست !!!

در مورد روز شمار هم بگم که پدیده 4 روز در سال تعطیله و روز شمار کاری رو تازه مد کردید الان چطور رعایت می کنید قبلا نه ؟!!

چون سهام رفته بالا می خواهید مشکلی نباشه الان روز شمار جمعه ها کم میشه ازش ولی قبلا نه ضمناروزنامه خراسان سراسری هست دقت کن!!

بقیه پروژه ها روز شمار نداره شما دارید !

بقیه پروژه توش مغازه و اپارتمان نیست باید سر موقع تحویل داده بشه وگرنه طبق قرارداد دیکرد باید بده!

منم حقی دارم از روز اول پروژه بودم هنوز بیابون بود حق من خیلی از تو بیشتره دست اخر پروژه به این عظمت طرح فاضلاب نداره !!!!!!!!!!!

بعدشم تو سهامدار نیستی میشناسمت اساسی بیخود خودت رو سهامدار معرفی نکن
امیرعلی
Iraq
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۵
با سلام به همه ی دوستان
من ساکن جزیره کیش هستم و سهام دار هستم و هز هفته میرم پدیده و پیشرفت پروژه رو می بینم که واقعا سریع تر از مشهد هست و چند ماه دیگه بازار کیش آماده می شه. ضمنا پدیده حتی یک واحد از پروژه 5 تا برج اداری و مسکونی کیش رو پیش فروش نکرده و من بارها مراجعه کردم و اعلام کردن هنوز پیش فروش شروع نشده و من با توجه به موقعیت پروژه در کیش شروع قیمت پیش فروش واحد ها را از متری 7 میلیون تومان الی متری 60 تا 80 میلیون تومان در طبقات بالای برج پیش بینی می کتم و هر کدام از 5 برج دارای 66 طبقه است که قیمت حاصل از فروش این واحد ها رقمی نجومی می شود. با تشکر از سایت خوب و محیط بحث سالم شما. اما لطفا اطلاعات نادرست وارد نکنید.
ناشناس
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
متری60 میلیون تومان؟
این چه پیشرفتی داره که حتی تو تیزر طبلیغاتی ها هم نیست؟
گوسفند زبل
Germany
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
پدیده شاندیزآدم و یادکارتون باب اسفنجی میندازه در آنقسمت که همه مردم مسخ رستوران «آشغالی برگر »جنا ب پلانگتون پهلوان میشوند و سطل آشغال را روی سرشان میکشند وجز فرامین پهلوان پلانگتون چیزی را نمیشنوند راستی چرا ما اینگونه ایم به راحتی افسون می شویم آن هم از نوع افراطی آن
مهدی
United States of America
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
به عنوان یک مهندس مشغول به کار در پروژه نظرات دوستان رو خوندم دوست دارم مسائلی که در این چند سال تو پروژه درک کردم رو به اشتراک بگذارم قضاوت با خود دوستان:
1- این پروژه از لحاظ مکانی نامناسب بوده و به دلیل فاصله از شهر پتانسیل بالایی جهت جذب مشتری نداره.
2-پروژه هایی مشابه این پروژه در مرکز شهر در حال ساخت هست که در صورت افتتاح، پدیده را با خاک یکسان میکنن نظیر مشهد مال
3- بنده به جرئت میتونم بگم که بسیاری از واحدهای تجاری اقامتی اداری به فروش نرفته اگه شک دارید برید نگاه کنید الان ساختمان اداری پروژه دفتر کار مهندسین پروژه شده واحدهای تجاری بلوک 1 هم که مثلا راه افتاده عمدتا خالیه
این پروژه یک هیاهوی الکی هست وشکست خورده پس راز این افزایش سهام در چیست؟
جواب: وقتی دوستان در فروش واحدها با اقبالی مواجه نشدند روبه چاپ کردن کاغذ هایی به عنوان سهام کردند و با افزایش قیمت حبابی سعی در فروش آن داشتند و جهت اطمینان خاطر شما سهام را از شما با قیمتی کمتر از واسطه ها میخرند تا هم اطمینان داشته باشید که سهام خرید میشه هم به جای فروش به پدیده به واسطه ها با قیمت بالاتر بفروشید این روند همینطور ادامه داره تا سرمایه ها بیشتر و بیشتر بشه و خدا عاقبت او سهامدارای آخرو بخیر کنه.
تا حالا فکر کردید چرا پدیده در تبلیغات جزعیات پروژه رو نشون نمیده و یا مثلا روی فروش واحدهای تجاری یا اقامتیش تبلیغ نمیکنه؟ چون 1- تبلیغ فروش واحدها در نظر مردم یک پروژه شکست خورده رو تداعی میکنه پس بهتره صرفا از بالا و به طور کلی برند پدیده تبلیغ بشه تا بشه راحت سر مردم شیره مالید و سهام فروخت. این پروژه با پول سهام سر پا مونده و مالکینش ملیاردر شدند وگرنه کدوم آدم احمقی میاد بره دفتر کار تو شاندیز بگیره. امیدوارم دوستان منطقی عمل کنند و اگه سهام هم میخوان بخرن حساب شده عمل کنند.
التماس دعا
مهتاب
United States of America
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
سلام برهمه وقتتون هم به خیر،حقیقتش زیادسرا زبورس وسهام درنمی اوردم ولی خوب دل به دریازدم ودوسه هزارتایی سهم ازپدیده خریدم البته قبلش پول توبانک اینده بود بیست وپنج تومان ماهی 500سودشومیگرفتم تایه نفرازپرسنل پدیده رودیدم گفت بعد یکسال پولت دوبرابرمیشه من هم ازبانک دراوردم وسهام گرفتم خداکمک کنه نمیدونم حرف کدامتون درسته خدابه خیرکنه اگه روزی سهامش بی ارزش بشه چه خاکی بگیرم سرم ولی خدابزرگه چون هرجایی پامیذارم خاکش طلامیشه حالا میبینید قول میدم سال دیگه این موقع بیست وپنج تومنم پنجاه تومان میشه انشاالله خداحافظ
حسن
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
با سلام چطورميشه طرف يک زمين ميخره ميسازه سود ميکنه حالا اين شرکت با اين همه پروژه درشهرمشهد دومين کلان شهر مذهبى ايران وکيش منطقه تفريحى ايران. وخريدارى دفتر و زمين درشهرهاى اصلی ومهم ايران از جمله تهران پايتخت رامسر شمال سرسبز ايران اصفهان نصف جهان شيراز شاه چراغ ايران تبريز و ...و...مطمن باشيد آيندش روشنه. ومن خودم از ابتدا پيگيرم وسهامدارهستم و از هرراهی منتظر افزايش سرمايه هستم. پديدة همچنان پديده ايران است ةپديدة
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
دریافت وام پدیده این همه هیا هو نداره .من خودم به شخصا 80 درصد سرمایه زندگیم از طریق وام است که الان قسط هاش پرداخت میکنم . پدیده کارش درست و همه هم می دانند