بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

نبایداز طریق تزریق نقدینگی و مصوبات در روند بازار سرمایه تغییر ایجاد کنیم

به اعتقاد بنده عملکرد دولت در برخی بخشها از جمله کنترل تورم، مطلوب می باشد این در حالی است که علیرغم اعلام کاهش نرخ تورم، اما با این وجود، این کاهش تورم برای قشر درآمدی متوسط، رو به پایین ملموس نمی باشد بطوریکه همچنان قیمت کالاهای ضروری مردم کاهش نیافته و بعضا نیز با افزایش قیمت همراه بوده است.
کد خبر : ۱۳۱۱۸۱
نویسنده :
اعتماد
انتظار می رود مسئولین دولتی در تصمیم گیری های خود دارای هم فکری واتفاق نظر باشند بطوریکه هم نظری بین مسئولین و تصمیمگران اقتصادی کشور، ضمن آرامش خاطر برای مردم و سرمایه گذاران، باعث ثبات در حوزه اقتصادی خواهد شد.

 موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به اعتقاد بنده عملکرد دولت در برخی بخشها از جمله کنترل تورم، مطلوب می باشد این در حالی است که علیرغم اعلام کاهش نرخ تورم، اما با این وجود، این کاهش تورم برای قشر درآمدی متوسط، رو به پایین ملموس نمی باشد بطوریکه همچنان قیمت کالاهای ضروری مردم کاهش نیافته و بعضا نیز با افزایش قیمت همراه بوده است.

موسوی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که دولت توانسته با توجه به سیاست کنترل تورم مانع از سیر صعودی با شیب تند افزایش قیمت ها شود بطوریکه دولت با اعمال سیاست مذکور، مانع از تورم افسار گسیخته شده همچنین در بازار ارز و کلا نیز تا حدودی قیمتها کنترل شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد دولت در بخش تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی تا کنون با نتیجه مطلوب همراه نبوده است این در حالی می باشد که طی یک سال گذشته شاهد کاهش تولید و تعطیلی بسیاری از شرکتهای صنعتی بوده ایم. بنابراین می توان اظهار کرد که دولت در این زمینه، موفقیت چندانی نداشته است. البته بنظر می رسد با توجه به ، لایحه خروج از رکورد که توسط دولت به مجلس ارائه شده لایحه مذکور بتواند راهکارهایی ارائه دهد که به حمایت از تولید و اشتغال بپردازد بطوریکه انتظار می رود به کمک این لایحه، بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع گردد.

وی عنوان کرد: بنظر می رسد چنانچه از طریق تزریق نقدینگی و یا با بخشنامه و مصوبات بخواهیم در روند بازار سرمایه تغییر ایجاد کنیم این تغییر بصورت مقطعی تاثیر گذار خواهد بود اگر چه احتمال افزایش ارزش سهام شرکتها وجود دارد، اما قطعأ این رشد قیمتی سهام نمی تواند تداوم داشته باشد.

موسوی اظهار کرد: یکی از دلایل افت قیمت سهام طی چند ماه اخیر را می توان به تبلیغات و مصاحبه های مسئولین اقتصادی کشور طی برهه ای اشاره کرد که باعث شد مردم سرمایه خود را بدلیل تبلیغاتی که بعضأ نیز با واقعیت همراه نبودند به سمت بازار سرمایه بیاورند در نتیجه منجر به متضرر شدن سهامداران شد.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده باید بین مسئولین دولتی و تصمیم گیران در حوزه مسائل اقتصادی کشور، هم فکری و اتفاق نظر وجود داشته باشد بطوریکه اتفاق نظر بین مسئولین ضمن ایجاد آرامش خاطر برای مردم، منجر به ثبات در حوزه اقتصادی نیز می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
حاجی معلومه فروختی بیاد پایین نوسان بگیری
عماد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
این حرف کاملا اشتباهه. وقتی دولت و مسئولان دیگر خود در روند و حرکت بازار دست می برند خود این موضوع دخالت در بورس هست. وقتی اینجوری بازار رو رو به نزول می کنن باید با تزریق نقدینگی بازارو رشد بدن
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
دقیقا درست می فرمایید نباید به بازار سرمایه پول تزریق کرد یا با ایجاد مصوبه از بازار حمایت کرد بلکه باید مثل سریال قیمت گذاری خودرو سریالهای جدید دیگری برای دیگر صنایع هم ایجاد کرد وسهامدار وبازار سرمایه را یکجا به خاک سیاه نشاند
رضا
-
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
عجیب آنست که نایب رییس مجلس نمی داند پایین آمدن تورم به معنی پایین آمدن قیمت ها نیست. بلکه کاهش در شتاب افزایش قیمت ها ست.