بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
مدیر مالی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان عنوان کرد:

سال مالی "پارسان" تغییر می کند

"پارسان" طی مدت مذکور توانسته 40درصد از بودجه خود را پوشش دهد که این مسئله نیز عمدتاً به دلیل تاخیر در برگزاری مجامع شرکتهای نفت تبریز و نفت شیراز بوده است.
کد خبر : ۱۳۱۱۸۲
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان برای سال منتهی به 30 آذر ماه سال 93 به میزان 1680 ریال پیش بینی شده است که از این میزان 676 ریال آن در دوره شش ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری تحقق یافته است بنابراین "پارسان" طی مدت مذکور توانسته 40درصد از بودجه خود را پوشش دهد که این مسئله نیز عمدتاً به دلیل تاخیر در برگزاری مجامع شرکتهای نفت تبریز و نفت شیراز بوده است.

سال مالی

در همین راستا، نبی زاده، مدیر مالی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: باتوجه به اینکه سال مالی شرکتهای زیر مجموعه عمدتاً پایان اسفند ماه هر سال خاتمه می یابد و در راستای رعایت کامل استانداردهای حسابداری در تهیه صورتهای مالی تلفیقی، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان تصمیم به تغییر سال مالی خود از پایان آذر ماه به پایان شهریور ماه هر سال دارد.

نبی زاده تصریح کرد: این تصمیم با توجه به زمان اتمام سال مالی شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان سهام دار عمده که در پایان آذر ماه هر سال می باشد و با توجه مقطع گزارشگری شش ماهه شرکتهای زیر مجموعه در پایان شهریور ماه هر سال اتخاذ گردیده است.

مدیر مالی "پارسان" عنوان کرد: بنابراین در شهریور ماه سال جاری با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سال مالی پارسان از 30آذر ماه 1393 به 31 شهریور ماه 1393 تغییر خواهد یافت همچنین طبق برآوردهای انجام شده انتظار می رود شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بتواند تا پایان شهریور ماه سال جاری، سود هر سهم پیش بینی شده در بودجه سالانه که معادل 1.680 ریال اعلام شده، راپوشش دهد.

وی در خاتمه عنوان کرد: در خصوص وضعیت و عملکرد شرکتهای زیر مجموعه "پارسان" می توان گفت که این شرکتها از نظر تولید و فروش با مشکل خاص مواجه نیستند و با توجه به اینکه طرحهای توسعه ای شرکتهای پتروشیمی شیراز و پردیس به بهره برداری می رسند، وضعیت شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان برای سال مالی منتهی به 31 شهریورماه سال 1394 با چشم انداز روشنی همراه خواهد بود و تاثیر سودآوری طرحهای مذکور بر عملکرد "پارسان" محسوس خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر