بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
مقایسه میزان تولید خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی همچون ایران خودرو و سایپا طی سال جاری نسبت به سال گذشته بیانگر روند مطلوب تولید محصولات در این دو مجموعه می باشد.
کد خبر : ۱۳۱۳۰۵
نویسنده :
جمشیدی
مقایسه میزان تولید خودرو در دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی همچون ایران خودرو و سایپا طی سال جاری نسبت به سال گذشته بیانگر روند مطلوب تولید محصولات در این دو مجموعه می باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت های خودرویی در حالی از ابتدای امسال تاکنون روند رو به رشد تولید را پشت سرگذاشتند که براساس آخرین اطلاعات موجود، شرکت ایران خودرو تعهدات معوق خود به میزان بیش از یک هزار دستگاه را به متقاضیان تحویل داده و در حال حاضر هیچ قرارداد تعویقی در دست ندارد.

علاوه بر آن، خودروهایی که به صورت ناقص در این مجموعه تولید شده بودند پس از تکمیل به بازار فروش عرضه شده اند که این امر خود بیانگر افزایش مقدار تولید و فروش محصولات در صنعت خودرو می باشد.

نجفی منش افزود: اگرچه شرکت سایپا موفق به تحویل تمام تعهدات معوق خود نشده، اما این مجموعه نیز در حال اجرای برنامه هایی جهت انجام این امر است.

وی به وضعیت تأمین قطعات و لوازم مورد نیاز خودروسازان اشاره کرد و گفت: تحریم های اعمالی بر صنعت خودرو هنوز به طور کامل برداشته نشده و تنها به صورت تعلیق در آمده است. چراکه اکنون نیز خودروسازان همچون گذشته با مشکل نقل و انتقالات بانکی و تحریم های موجود در این خصوص مواجه هستند و عملاً تحریم های بین المللی برقوت خود باقی مانده است. این در حالی است که قطعات مورد نیاز تولید از روش های مختلف و با بکارگیری راهکارهایی برای مقابله با این مشکل فراهم می شود.

این مقام مسئول به برنامه های آتی شرکت های بزرگ خودروساز داخلی اشاره کرد و گفت: مجموعه های ایران خودرو و سایپا برنامه هایی برای بهبود کیفیت تولید، تنوع محصولات و طراحی مدل های جدید در نظر دارند و در حال اجرای این برنامه ها هستند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همچنین در خصوص وضعیت بازار فروش خودرو اظهار داشت: اگرچه خریداران طی مدت زمانی به دلیل چالش ها و ابهامات به وجود آمده در خصوص قیمت گذاری خودرو، در خرید آن تعلل کردند، اما به نظر می رسد با تعیین تکلیف بحث افزایش قیمت ها، بازار فروش خودرو نیز رفته رفته به سمت رونق پیش رود.

نجفی منش در خاتمه به وضعیت قطعه سازان نیز اشاره کرد و در خصوص امکان افزایش قیمت قطعات همراه با رشد قیمت فروش خودرو تصریح کرد: افزایش قیمت فروش قطعات و لوازم مورد نیاز تولید چندان به قیمت گذاری خودرو وابسته نیست و براساس آنالیز هزینه ها انجام می پذیرد. همچنین قطعه سازان با کاهش هزینه های تولید و تعدیل نیروی انسانی خود را از ورطه سقوط به ورشکستگی نجات داده اند و اغلب این مجموعه از وضعیت مناسب سودآوری برخوردارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
این بابا رو من هر جا میبینم داره بر طبل گرونی خودرو میکوبه! واقعا نعمتیه برای خودروسازان!
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
سلام - بورس نيوز عزيز باز هم صداي شما به گوش مسئولان و نمايندگان ميرسد خواهشا شديدا پيگير قيمتگذاري خودرو باشيد و بورس را از اين بلاتكليفي نجات دهيد - به خدا ديگه همه خسته شده اند - اگر ميخواهند خودرو سازي را ورشكست كنند زودتر اين كار را انجام دهند تا ما هم خيالمان راحت شود -