بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر : ۱۳۱۳۳۵
به گزارش سایپا نیوز، مهندس مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با سایپا نیوز، با اشاره به نقش آلایندگی خودروهای کاربراتوری و فرسوده در فضای شهری گفت: در حدود500 هزار خودرو کاربراتوری در کشور وجود دارد و نقش بسیار زیادی در آلودگی هوای شهر دارند و به عبارتی می توان گفت آلودگی این تعداد خودروهای کاربراتوری به اندازه تمامی خودروهای تولیدی دیگر است.

وی افزود: بر اساس بررسی انجمن خودروسازان اگر 10 درصد هزینه تبدیل موتوری خودروها از یورو 2 به یورو 4 را صرف جمع آوری خودروهای فرسوده و کاربراتوری شود با هزینه ای بسیار پائین تر می توانیم درصد بالایی از آلودگی را کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا راهکار دیگر کاهش آلودگی هوا را در جمع آوری موتورسیکلت ها دانست و گفت: اگر فشاری که از سمت دولت بر خودروسازان برای تبدیل محصولات به یورو 4 است با همان جدیت برای جمع آوری خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها دنبال شود به سرعت وضعیت آلودگی هوا بهبود می یابد.

وی با اشاره به تولید خودروهای برقی در گروه سایپا گفت: سایپا اولین شرکتی است که تحقیق و پژوهش بر روی خودروهای برقی را در ایران شروع کرده است چرا که این محصولات به لحاظ زیست محیطی بسیار مناسب تر بوده و در آینده این محصولات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

مدنی خودروسازان را در توسعه کسب و کار و همچنین ایجاد اشتغال در کشور بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بعضی از سرمایه گذاری های خودروسازان در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست بسیار مهم است ولی متاسفانه سرکوب های قیمتی که در چند ساله اخیر در این حوزه اتفاق افتاد مانع از انجام این امر شد. از سوی دیگر این گونه سرمایه گذاری ها بسیار هزینه بر است و لذا دولت باید با حمایت بیشتر و عدم کاهش قیمت محصولات از خودروسازان در انجام این امور کمک کند.

وی افزود: در سال های اخیر تلاش های زیادی درباره تصفیه هوای خروجی از خودروها و ایجاد هوای پاک از سوی خودروسازان انجام شده و امیدوارم زمانی برسد که خودروها تبدیل به تصفیه کننده هوا در خیابان ها بشوند و ما با خیال راحت به تولید محصولات ادامه بدهیم.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
عامل اصلی الودگی هوا !!!! شهرداریها از مسببین اصلی الودگی هوا هستند . (اتوبوسهای شرکت واحد زیر نظر شهرداری اکثرا فاقد کارت معاینه هستند. اکثر ریزگرد های هوا در اثر بی نظمی در کارهای شهرداری بوجود می اید . خودروهای فرسوده هم از دیگر مسببین الودگی هوا هستند ولی به نظر شما ترافیک مسبب اصلی از عوامل خودرویی نیست این باز دامن شهرداری رو میگیره)
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
بنده یه خودروی فرسوده دارم ، من این خودرو رو بدم ماشینم رو از دست دادم وبجاش یه وام با درصد سود بالا بهم میدن که تا اخر عمرم نمیتونم قسطش رو پرداخت کنم ، ولی الان یه خودرویی دارم که همه جا من رو میبره همه کارمم باهاش انجام میدم قسط هم نمیدم شب هم اسوده میخوابم ، دولت باید شرایط تعویض خودرو های فرسوده رو درست کنه یه وام بلا عوض مشکل رو حل میکنه واقعا اگه به فکر مردم هستید ، اخه از کجا بیاریم قسط بدیم