بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر : ۱۳۱۳۷۰
«عین التینه» مقر« نبیه بری» رییس مجلس لبنان دربیروت، درحالی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته به کانون رایزنی های سیاسی ،امنیتی و نظامی تبدیل شد که وی نتوانست خرسندی خود را از سفر« حسین امیرعبداللهیان » معاون امور عربی آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی، ابراز نکند.

به گزارش ایرنا، نبیه بری که دیروز( سه شنبه) با سفیران و دیپلمات های ارشد 5 کشور عضو دایم شورای امنیت با حضور« درک بلامبلی» نماینده ویژه سازمان ملل متحد دیدار وگفت وگو کرد، صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار با برخی میهمانان خود تاکید کرد که از گشوده شدن درهای گفت وگو بهبود و نزدیک شدن روابط تهران و ریاض که می تواند به روند مبارزه با خطر تروریسم تکفیری کمک کند، استقبال می کند.

امیر عبداللهیان دیروز در سفر به عربستان سعودی در شهر بندری جده با « سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

رسانه های لبنانی با بازتاب گسترده اخبار این سفر ، آن را سفری« مفید، بسیارمهم و سازنده » خواندند که می تواند بر اوضاع لبنان تاثیر زیادی داشته باشد.

رییس مجلس نمایندگان لبنان در دیدار با سفرای کشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل خواستار حمایت و کمک فوری جامعه جهانی و در راس آنها این کشورها از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای مقابله با تهدیدهای امنیتی و خطر گروه های تروریستی تکفیری شد.

وی تاکید کرد که ارائه این کمک ها باید خارج از سازوکارهای سنتی و پروتوکل ها و پاسخگوی نیازهای لازم و واقعی ارتش و نیروهای امنیتی لبنان باشد.

« الکساندر زاسپکین»،« تام فلچر»،« دیوید هیل» سفیران روسیه ، انگلیس و آمریکا، « جرومه کوشار» و « هان جینگ» کارداران فرانسه و چین و درک بلامبلی در این دیدار حاضر شدند.



** دیدار با فرمانده ارتش

نبیه بری صبح امروز علاوه بر دیدار هفتگی خود با تعدادی از نمایندگان مجلس ، با ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان هم درعین التینه دیدار و گفت وگو کرد.

نبیه بری و ژنرال قهوجی در این دیدار که « علی حسن خلیل» وزیر دارایی لبنان هم حضور داشت، در باره اوضاع و تحولات امنیتی لبنان و موضوع کمک ها برای مسلح کردن ارتش و تقویت بنیه دفاعی و هجومی آن تبادل نظر کردند.



** دیدار با نخست وزیر

رییس مجلس لبنان امروز همچنین در عین التینه از « تمام سلام» نخست وزیر این کشور استقبال و با وی در باره مسائل مختلف بویژه امنیتی و حمایت از ارتش و برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس گفت وگو کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر