بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر : ۱۳۱۳۷۱
 ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات، در مراسم ارتقای پروانه اپراتورهای اول و دوم موبایل به نسل بالاتر اظهار داشت: امروز تکنولوژی را آزاد می کنیم؛ در گذشته تکنولوژی را گروگان گرفته بودیم که اکنون با زبان سرویس با اپراتورها صحبت می کنیم نه از روی تکنولوژی.

وزیر ارتباطات گفت: همه اپراتورها برای ما عزیز و یکسان هستند از اپراتورها می خواهم مدتی را برای تست شبکه نسل 3 قرار دهند تا قبل از اینکه مردم ضعف های نسل 3 را شناسایی کنند، خود اپراتورها ضعف ها را برطرف کنند.

وی گفت: دو اپراتور سه تا پنج میلیارد تومان در زمینه 3G سرمایه گذاری خواهند کرد. واعظی گفت: هرچه وزارت ارتباطات برای زیرساخت هزینه کند، سه تا چهار برابر آن را بخش خصوصی باید هزینه کند، بنابر این اگر 300 میلیارد تومان دولت هزینه کرده؛ هزار میلیارد تومان نیز بخش خصوصی آورده است.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به یکی از معاونان خود که کمتر در برنامه ها حاضر می شود و بیشتر به امور اجرایی مشغول است، گفت: امروز از آقای قنبری رونمایی می شود.

وی افزود: به دنبال عمومیت یافتن نسل 3 از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستیم. واعظی گفت: از کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس تشکر می کنم که علی رغم فشارهایی که از طرف برخی تفکرها می آید، اما کمیسیون همواره از کارهای منطقی دولت و وزارت ارتباطات حمایت کرده است.

وی گفت: چند بار به شوخی به آقای ظریف گفته ام که ما نیز در وزارت ارتباطات یک مارتن داریم. اگر شما نشست 1+5 را دارید ما نیز مذاکرات فشرده و طولانی بین وزارت و همراه اول داریم که این مذاکرات گاهی هفت ساعت به طول می انجامید. وزیر ارتباطات گفت: از اپراتورها می خواهم که ارائه نسل 3 همراه با آموزش باشد که مردم از این خدمات خوب استفاده کنند و از هر دو اپراتور تشکر می کنم که به ملاحظات فرهنگی توجه کرده اند.

وی ادامه داد: باید با ارائه نسل 3 خدمات را شیرین تحویل مردم بدهیم و دغدغه ای برای خانواده ها و مراجع ایجاد نکنیم تا اطمینانی که به ما کرده اند خدشه دار نشود. وی با اشاره به آماری از نتایج راه اندازی پایلوت نسل 3 توسط اپراتور دوم گفت: در مدت سه هفته حجم دیتای جابه جا شده دو برابر شده است اما ظرفیت ترافیک بین الملل تغییری نکرده است که به این معنی است که این بستر در اختیار برنامه های داخلی قرار گرفته است.

واعظی خاطرنشان کرد: در این سه هفته میانگین مصرف هر کاربر در قم پنج برابر تهران است، زیرا در این شهر میزان تولید محتوا از دیگر شهرها بیشتر است.

منبع: الف

اشتراک گذاری :
ارسال نظر