بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
در گفتگو با سهامدار حقیقی شرکت داده پردازی ایران سوال شد:

وضعیت قراردادهای "مداران" چگونه است؟

بلوک 39 درصدی سهام شرکت داده پردازی ایران شامل 254 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 210 تومان در حالی طی اول شهریور ماه جاری توسط شرکت ملی انفورماتیک در بازار دوم بورس عرضه شد که در نهایت این بلوک توسط بانک رفاه خریداری شد.
کد خبر : ۱۳۱۳۷۸
نویسنده :
جمشیدی
بلوک 39 درصدی سهام شرکت داده پردازی ایران شامل 254 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 210 تومان در حالی طی اول شهریور ماه جاری توسط شرکت ملی انفورماتیک در بازار دوم بورس عرضه شد که در نهایت این بلوک توسط بانک رفاه خریداری شد.

امیرحجت رمضان زاده مالک حدود سه درصد از سهام شرکت داده پردازی ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به تغییرات اعمالی در ترکیب سهامداران شرکت داده پردازی ایران و توانایی بانک رفاه برای دریافت قراردادهای جدید چشم انداز مناسبی پیش روی این مجموعه می توان تصور کرد. چراکه سهامدار جدید می تواند شرایط لازم را برای توسعه فعالیت های "مداران" فراهم کند.

امیرحجت رمضان زاده به اجرای افزایش سرمایه "مداران" اشاره کرد و ابراز داشت: سرمایه این مجموعه با اجرای برنامه افزایش سرمایه در حالی به 65 میلیارد تومان افزایش یافته که 15 میلیارد تومان از آن ناشی از اعمال برنامه افزایش سرمایه زیرمجموعه "مداران" یعنی شرکت توسعه ریز کامپیوتر بوده و مابقی آن یعنی 32 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات پیشرفته همچون Main frame که مورد نیاز بانک ها و اداره مالیات است، اجرایی شده است.

برهمین اساس می توان گفت این شرکت برنامه هایی برای توسعه فعالیت های خود در زمینه IT در نظر دارد.

وی در خصوص آثار ناشی از اعمال تحریم های بین المللی بر وضعیت سودآوری "مداران" اظهار داشت: تحریم های اعمالی در این بخش تنها مربوط به چند سال اخیر نبوده و این حوزه حدود 35 سال توسط کشورهای خارجی تحریم شده بود. برهمین اساس می توان گفت با وجود محدودیت های اعمالی در این بخش، "مداران" با بکارگیری راهکارهایی همچنان به فعالیت خود ادامه داده است. حال آنکه در صورت رفع تحریم های بین المللی می تواند به شکوفایی و روند رو به رشد سودآوری آن بیش از پیش امیدوار بود.

این سهامدار حقیقی "مداران" به مراحل دریافت مجوز PSP از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل جدید شرکت هایی که متقاضی دریافت مجوز PSP هستند و تمایل به مشارکت در طرح شاپرک را دارند، بایستی از برخی شرایطی برخوردار باشند که شرکت توسعه ریز کامپیوتر از شرایط اولیه داراست و تنها می بایست شرایط ثانویه همچون سرمایه 40 میلیارد تومانی شرکت و 100 هزار دستگاه پوز فعال را فراهم کند.

رمضان زاده به سرمایه 18 میلیارد تومانی شرکت توسعه ریزکامپیوتر اشاره کرد و گفت: با توجه به سرمایه مناسب "مداران" می توان افزایش سرمایه 10 میلیاردی زیرمجموعه مذکور را اجرایی کرد و بدین ترتیب بسترهای لازم برای دریافت مجوز PSP فراهم شود.

وی در خصوص قرارداد امضای دیجیتال تصریح کرد: این قرارداد از اول مهر ماه سال جاری اجرا می شود و تمدید مهلت آن نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود. چراکه شرکت ملی انفورماتیک در حالی متعهد به اجرای این قرارداد و تحویل دستگاه ها به شرکت خدمات انفورماتیک است که اعلام نموده از شرایط لازم برای این امر برخوردار نیست که این امر احتمال تمدید قرارداد امضای دیجیتال را برای "مداران" قوی تر می کند.

رمضان زاده در خاتمه افزود: پروژه آذرخش نیز توسط توسعه ریز کامپیوتر در حال اجرایی است و امیدواریم بسترهای لازم جهت پیشرفت هرچه بیشتر پروژه مذکور توسط سهامدار عمده جدید فراهم شود و بخشی از هزینه های مالی آن تأمین گردد.

براساس گزارش بورس نیوز، با توجه به پیگیری های انجام گرفته توسط خبرنگار این پایگاه خبری جهت انجام مصاحبه با یکی از مقامات مسئول در شرکت داده پردازی ایران و عدم دریافت پاسخ مثبت از آنها، مصاحبه خبری با سهامدار حقیقی آن تنظیم و منتشر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر