بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر : ۱۳۱۳۷۹
خبر غافلگیرکننده سرنگونی پهپاد صهیونیستی، بر فراز آسمان ایران، خیلی زود به یک بمب خبری در جهان تبدیل شد. روزنامه رای الیوم در یک تحلیل، با بررسی ابعاد مختلف این خبر، گفت که ایران با سرنگونی این پهپاد قصد داشت چهار نکته را به صهیونیست ها گوشزد کند.

به گزارش شبکه خبر، خبری غافلگیرکننده از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم بر فراز آسمان کشورمان. خبری که خیلی زود به یک بمب خبری خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی جهان تبدیل شد. به گفته فرمانده هوا فضا سپاه پاسداران، این پهپاد از نوع «هرمس» معرفی شده است که از آخرین فناوری های پیشرفته روز جهان در زمینه هدایت ماهواره ای و پنهان ماندن از دید رادارهای زمینی بهره می برد.

پهپاد صهیونیستی ساقط شده در ایران
پهپاد جاسوسی رژیم صهونیستی، همچنین قابلیت های دیگری از جمله پروازهای طولانی مدت و در فواصل دور را داراست به طوری که با هربار سوخت گیری می تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر پرواز و تا ۱۵۰ کیلوگرم تجهیزات اضافی را حمل کند. با وجود گذشت دو روز از اعلام خبر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایران، هنوز هیچ یک از مقامات این رژیم واکنشی به آن نشان نداده اند.

رژیم صهیونیستی با وجود فشار بر رسانه های این رژیم برای سانسور این خبر، نتوانست از انعکاس هرچند کوتاه آن جلوگیری کند. در این میان روزنامه رای الیوم، با اشاره به این خبر، به بررسی ابعاد مختلف آن پرداخت و نوشت: ایران با سرنگون کردن پهپاد اسرائیلی بر فراز راکتور هسته ای نطنز قصد داشت چهار پیام ارسال کند اما کشور سومی که این پهپاد از آن به پرواز درآمد ، کدام است؟

این سایت عربی با اشاره به بیانیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، که در آن از سرنگونی این پهپاد با یک موشک زمین به هوا پرده برداشت، آمده است، این پهپاد از یک کشور سوم به پرواز درآمده است؛ اما ماهیت یا نام این کشور اعلام نشده است و مشخص نیست که آیا کشور سوم عربی است یا غیرعربی. به هرحال، حتی اگر این هواپیما از پایگاهی هوایی در فلسطین اشغالی به پرواز درآمده باشد، بدین معناست که پیش از رسیدن به حریم هوایی ایران از آسمان برخی از کشورهای عربی مانند اردن، عربستان یا عراق عبور کرده است.

پرسشی که مطرح است فقط درباره ماهیت این کشور سوم نیست، بلکه درباره کشورهایی است که هواپیمای مذکور از آسمان آنها گذشته است. پرسش این است که آیا این هواپیما رصد شده و اجازه یافته تا به ماموریتش ادامه دهد یا اینکه به علت نداشتن تجهیزات فنی لازم در کشورها، رصد نشده است؟

پهپاد صهیونیستی ساقط شده در ایران
مقامات ایران با اعلام سرنگونی این پهپاد و نمایش آن و تاکید بر تشکیل کمیته ای از کارشناسان و تکنسین ها برای بررسی اطلاعات ذخیره شده در رایانه های آن، قصد ارسال چند پیام را داشتند .

پیام نخست : مقامات ایران قصد داشتند به تل آویو گوشزد کنند که به فناوری سرنگون کردن هرنوع پهپاد جاسوسی دست یافته اند و ایران از نظر نظامی و فن آوری در این زمینه پیشرفت کرده است.

پیام دوم: ادامه حمایت های ایران از گروه های مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدام جاسوسی اسرائیل.

پیام سوم خطاب به دوستان صهیونیست ها در کشورهای همسایه عربی است و آن اینکه ایران از جزئیات همکاری این کشورها یا برخی از آنها با اسرائیل به خوبی آگاه است. همان طور که می داند کشور سومی که این هواپیما از آن به پرواز درآمد، کدام کشور است.بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چهار روز پیش در نشستی خبری با افتخار به اینکه حماس فقط از جانب سه کشور ایران، ترکیه و قطرحمایت می شود گفته بود که سایر کشورهای عربی موضعی منفی در قبال این جنبش دارند و با ما همدردی و همکاری می کنند.

اظهارات نتانیاهو در حالی طرح شد که روز دوشنبه پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» به نقل از مقامات اردنی گزارش داد که عربستان در اعزام پهپاد به ایران، به رژیم‌صهیونیستی کمک کرده است. پیام چهارم خطاب به فلسطینیان مقاوم در برابر حملات اسرائیل به نوار غزه است تا با ارتقای روحیه آنان، تاکید کنند که همیشه پشتیبان مردم مظلوم غزه هستند.

کارشناسان سیاسی و نظامی معتقدند که ایران اکنون به یک قدرت برتر منطقه ای تبدیل شده است که سرنگونی پهپاد صهیونیستی می تواند نمونه ای از قدرت این کشور باشد.شکار پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی پیش از اجرای هر گونه عملیات جاسوسی درحالی است که پیش از این سامانه پدافند هوایی کشورمان توانسته بود، پهپاد های پیشرفته دیگری از جمله «rq۱۷۰» و «اسکن ایگل» را سالم بر زمین فرود آورد.

سرنگونی پهپاد صهیونیستی این مفهوم را به صهیونیست ها رساند که به راحتی قادر به نفوذ به حریم ایران نخواهند بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر