بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر : ۱۳۱۳۸۱
رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش بینی شده تا پایان شش ماهه اول امسال امکان حذف دفترچه‌های درمانی را برای بیمارانی که به مراکز ملکی تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس کبریایی‌زاده در گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته در شبکه یک گفت: در بودجه سال جاری سازمان به موضوع فناوری اطلاعات و حذف مراجعات حضوری مخاطبان سازمان به خصوص کارفرمایان و بیمه شدگان تمرکز شده است، لذا پیش بینی ما این است که تا پایان شش ماهه اول سال جاری زمینه‌ای فراهم شود تا بیمه شدگان در زمان مراجعه به مراکز ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه‌های بیمه نداشته باشند و بتوانند با کارتهای هوشمندی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود، خدمات را دریافت کنند.

وی سازمان تامین اجتماعی را به عنوان "بزرگترین نهاد اجتماعی و بیمه‌ای کشور" خواند و گفت: این سازمان هم چنین بزرگترین نهاد اقتصادی کشور است که بیش از ۳۸ میلیون ایرانی را تحت پوشش خودش قرار داده است.

وی افزود: از طرف دیگر این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد سرمایه گذار در کشور در بخش‌های مختلف صنایع، اندوخته‌های ناشی از پرداخت بیمه‌گزاران را در حوزه‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری کرده است. هم چنین بزرگترین خریدار خدمت در بخش درمان کشور بوده و نیازهای درمانی بیش از ۳۸ میلیون ایرانی در حوزه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم پوشش می‌دهد.

کبریایی‌زاده سپس سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان موثر در نیروی کار کشور و همینطور اشتغال دانست. وی در این رابطه گفت: از این سازمان می‌توانیم به عنوان بزرگترین نهاد و باتجربه ترین نهاد که نیازهای امروز و فردای نیروی کار کشور را تامین می کند یاد کنیم. وی ادامه داد: این سازمان هم چنین پرتجربه ترین سازمان مسئول در بخش بیمه کشور دارای ذخایر علمی، دانشی و تجربی قابل توجهی در ایجاد ساختارهای بیمه‌ای در کشور و همینطور حفظ سوابق افراد است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بودجه ۴۶۰هزار میلیارد ریالی سال جاری سازمان گفت: ۲۵ درصد منابع برای پوشش بیمه‌های درمان بیمه شدگان اختصاص داده شده و این اعتبار از طریق مراکز ملکی سازمان در قالب درمان مستقیم و همینطور از طریق مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت و بخش خصوصی و سایر بخشهای عمومی کشور قابل ارائه است.

وی هم چنین در رابطه با بودجه سال ۹۳ گفت: هیات مدیره جدید و مدیریت اجرایی سازمان در تدوین بودجه ۹۳ سازمان برای اولین بار تمرکز را بر استراتژیها و راهبردهای کلیدی قرار دادند که اصول حاکم بر آن شاخص‌های حاکمیتی خوب سازمانی باشد، بر همین اساس بودجه سال جاری سازمان با رویکردهایی تدوین شد که ضریب پاسخ گویی سازمان به بیمه شدگان خودش را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در برنامه ۳ساله‌ای که به عنوان برنامه راهبردی سازمان در حال تهیه است و تا پایان سال جاری نهایی می شود و به عنوان الگوی آتی سازمان مد نظر قرار گرفته، از همین شاخصه‌های یک سازمان خوب و کارآمد استفاده خواهد شد.

کبریایی‌زاده در توضیح شاخص‌ها گفت: شاخص‌هایی مانند پاسخ گویی، شفافیت، پویایی، اعتماد آفرینی و مشارکت مد نظرمان است و در برنامه سالهای آتی سازمان مهم ترین تمرکز بر این قرار گرفته که با استفاده از دانش روز شرایطی را فراهم کنیم که با استفاده از فناوریهای اطلاعات و فنون مدیریت شرایطی در سازمان حاکم باشد که مواجه با تعرضاتی به اندوخته‌ها و اموال کارگران وسایر صاحبان این سازمان نباشیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در نهایت گفت: این سازمان تامین کننده نیازهای امروز و فردای نیروی کار کشور است. به عبارتی این سازمان رسالت دارد تا نیروی سالم و کارآمد در کشور را مورد حمایت قرار دهد و همچنین بازماندگان آنها را مورد پوشش قرار دهد به نحوی که با‌ آرامش به زندگی خودشان ادامه دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
سلام با ساخت کارت همشمند برای بیمه شدگان میلیاردها از هزینه سازمان کاهش پیدا می کند .این کار باید خیلی پیشتر انجام می گرفت .طرحی ساده اما کار آمد