بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر : ۱۳۱۳۹۲
یک سایت اماراتی نوشت: خطر داعش به نزدیکی روابط تهران و ریاض سرعت بخشید.

به گزارش ایسنا، سایت خبری ارم‌نیوز امارات در مطلبی با عنوان "خطر داعش به نزدیکی روابط ایران و عربستان سرعت بخشید" به سفر حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران به ریاض اشاره کرد و نوشت: معاون وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در سفری که می‌توان آن را آغاز همکاری‌های میان تهران و ریاض در رویارویی با بزرگ‌ترین چالش در منطقه یعنی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق و سوریه دانست، به عربستان رفت.

این سایت خبری افزود: حسین امیرعبداللهیان بلندپایه‌ترین مسوول ایرانی است که از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور در سال ۲۰۱۳ به عربستان رفته است. به نوشته این سایت، گروه تروریستی داعش، ایران و عربستان را با یکدیگر متحد کرد که البته آغاز این اتحاد با استقبال هر دو طرف از انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست‌وزیر عراق برای رویارویی با داعش بود که طی ماه‌های اخیر بخش‌هایی از عراق را به تصرف خود درآورده است.

ارم در بخش دیگری از این مطلب آورده است: عربستان از نیروهای داعش می‌ترسد و از این رو اقدامات پیشگیرانه‌ی زیادی را برای جلوگیری از گسترش اندیشه‌های این گروه که شاخه‌ای از القاعده به شمار می‌رود و از نظر ریاض یک گروه "تروریستی" است، انجام داده است.

بنابر این گزارش، ناظران معتقدند که در حال حاضر اولویت عربستان "از بین بردن داعش" است چرا که صرف نظر از همکاری‌ها و هماهنگی‌ها با دمشق، حد نصاب (هماهنگی‌های) بین‌المللی و منطقه‌یی برای سرکوبی داعش رو به پایان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر