بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر : ۱۳۱۴۶۴
ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که بخش عمده اسناد موافقتنامه نشست آتی سران کشورهای ساحلی خزر در شهر بندری آستراخان روسیه، نهایی شده است.

رحیم پور که برای شرکت در اجلاس گروه کاری خزر به مسکو سفر کرده است، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات های اعزامی کشورهای حاشیه دریای خزر به اجلاس گروه کاری که در مهمانسرای وزارت امور خارجه روسیه در مسکو برگزار شد، سه دور باهم مذاکره کردند.

وی افزود: محور اصلی این مذاکرات تدوین اسناد موافقتنامه های نشست سران کشورهای ساحلی پهنه آبی خزر بود که قرار است اوایل مهر ماه در شهر آستراخان برگزار شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: تاکنون متن بیانیه پایانی و اعلامیه روسای جمهوری کشورهای ساحلی خزر نهایی و اسناد سه موافقتنامه مهم برای امضای روسای جمهوری آماده شده است.

نماینده ویژه کشورمان در امور دریای خزر گفت: موافقتنامه همکاریهای کشورهای ساحلی خزر درباره آبزیان و استفاده از منابع زنده دریای خزر، موافقتنامه همکاریها در زمینه هواشناسی و موافقتنامه همکاریها در مواقع اضطراری سه سندی است که تاکنون نهایی و آماده امضای سران شده است.

رحیم پور ادامه داد: همچنین موافقتنامه امنیتی در حوزه دریای خزر که پیشتر از سوی نمایندگان کشورهای حاشیه خزر آماده و حتی در ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است یک ماه پس از اجلاس سران در آستاراخان اجرایی می شود.

اجلاس گروه کاری خزر با شرکت هیات نمایندگی کشورمان این هفته در مهمانسرای وزرات امور خارجه روسیه در مسکو و بدون حضور رسانه های خبری با هدف فراهم آوردن زمینه نشست آتی سران کشورهای ساحلی خزر در شهر آستراخان روسیه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست برای آماده سازی اسناد لازم جهت نشست سران کشورهای ساحلی خزر مذاکرات فشرده ای داشتند. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
متنفر از اصولگرایان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
جرات دارید به مردم راستش را بگوئید که چند درصد دریای خزر مال ماست . یا 50 سال بعد روسیه توافقنامه را نشان دهد که 10 الی 11 درصد از 50 درصد حقمان را داده اند