بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر : ۱۳۱۵۱۸
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و روند رو به توسعه مناسبات دو کشور اعلام کرد: همکاری های روسیه و ایران از عوامل خارجی تاثیرپذیر نیست و دو کشور در عرصه های گوناگون روابط خود را توسعه می دهند.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در جریان دیدار با ˈمحمدجواد ظریفˈ همتای ایرانی خود گفت: روابط ایران و روسیه سال هاست که شکل گرفته و ما دارای روابط تاریخی و حسن همجواری هستیم.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: عوامل خارجی هیچ تاثیری بر روابط دو کشور نگذاشته و مناسبات دو کشور پایدار و همه جانبه است.

لاوروف با بیان این که گفتگوهای سیاسی بین دو کشور در عالی ترین سطح در حال پیگیری است، اظهار داشت: دارای روابط فرهنگی و اقتصادی خوبی هستیم که برای دو ملت و تجار روس و ایرانی خوب و سودمند است.

وی افزود: شراکت ما تاریخی است و مواضع تهران و مسکو در بسیاری از مسایل منطقه ای به هم نزدیک است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: همکاری های ایران و روسیه در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و قفقاز بسیار تاثیرگذار است.

لاوروف گفت: کاملا مطمئنم بدون حضور ایران حل و فصل نهایی مسایل در این مناطق ممکن نیست و به این دلیل از حضور ایران در آن حمایت می کنیم.

وی افزود: امروز در خصوص مسایل مختلف بین المللی و منطقه ای و نیز مسایل هسته ای به ویژه با توجه به تاکید روسای جمهوری دو کشور برای تلاش حداکثری دو دولت در این زمینه بحث و گفتگو می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز (جمعه) برای انجام یک دیدار کاری و مذاکره با همتای روس خود و دیگر مقام های روسیه وارد مسکو شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر