بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر : ۱۳۱۵۳۵
نخست‌وزیر انگلیس دقایقی پس از بالا رفتن سطح هشدار امنیتی در کشورش گفت که خلافت داعش تهدید برای امنیت ملی انگلستان است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌‌سی، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس دقایقی پس از بالا رفتن سطح هشدار امنیتی در کشورش گفت که خلافت داعش تهدید برای امنیت ملی انگلستان است.

وی افزود: در صورتی که داعش در نبرد پیروز شود، می تواند دامنه خلافت خود را به سواحل مدیترانه برساند و هم مرز اعضای ناتو شود.

کامرون گفت که حوادث جاری عراق، تهدیدی بزرگ و ریشه‌‌دار برای امنیت ملی انگلیس است، بزرگ‌تر از آنچه پیش از این تصور می‌شد.

نخست‌وزیر انگلیس به مسئله حضور تروریست‌های انگلیسی در میان اعضای داعش نیز پرداخت و گفت:‌ در حال حاضر دست‌کم 500 انگلیسی برای داعش می جنگند و این حکومت خلیفه‌گری، تهدیدی برای امنیت انگلستان است.

دیوید کامرون در خصوص بریده شدن سر خبرنگار آمریکایی به دست یک تبعه انگلیسی گفت: قتل «جیمز فولی» و شنیده شدن صدای یک انگلیسی در این میان، صحنه‌ای متحیرکننده و تهوع‌آور بود و نشان می‌داد که درگیری‌های خارج از مرزهای بریتانیا نباید مورد غفلت واقع شود.

وی به افزایش سطح تهدیدات امنیتی به درجه چهار نیز پرداخت و گفت:‌علت ریشه‌ای تهدیدات تروریستی جدید، ایدئولوژی مسموم افراط گرایان اسلامی است؛ یک ایدئولوژی که نمی‌توان آن را معتدل کرد و باید چه در خاک انگلیس، چه در خارج از مرزها با آن جنگید.

رئیس کابینه انگلیس در ادامه، رویارویی با داعش را یک جنگ چند ساله و شاید چند ده ساله ارزیابی کرد و گفت: در این راستا، برنامه‌ای داریم که دوشنبه آن را اعلام می کنم، بر اساس آن، گذرنامه انگلیسی کسانی که قصد مسافرت به خارج و پیوستن به داعش را داشته باشند، از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر