بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر : ۱۳۱۵۴۴
رییس کل بانک مرکزی گفت: پرداخت بدهی بابک زنجانی توسط ایرانی خارج نشین فقط یک ادعاست.

ولی الله سیف در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با تاکید بر اینکه پرداخت بدهی بابک زنجانی توسط ایرانی خارج نشین فقط یک ادعاست،‌ گفت: قبل از دستگیری بابک زنجانی افراد زیادی اعلام می کردند که وی دارد پول نفت را حواله می کند.

وی افزود: تا وقتی این اتفاق نیفتد و پول نفت به خزانه برنگردد این حرفها را باور نمی کنم.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه درباره فعالیت موسسات غیرمجاز و شناسایی آنها،‌ گفت:‌ موسسات غیر مجاز تحت نظر و شناسایی بانک مرکزی هستند و بانک مرکزی به سراغ تک تک آنها می رود.

سیف در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تخطی بانکها در اخذ نرخ سود تسهیلات بانکی،‌گفت: یک گروه کارشناسی درحال بررسی موضوع کاهش نرخ سود بانکی است که گزارش آن پس از نهایی شدن به شورای پول و اعتبار ارسال می شود.

وی افزود: پیش از این  پیش بینی ما از نرخ تورم 25 درصد بود اما درحال حاضر بر اساس اطلاعات رسیده برای ما محرز است نرخ سود بانکی کمتر از 23 درصد باید باشد.

رییس کل بانک مرکزی  با بیان اینکه کاهش تورم اتفاق بزرگی در اقتصاد است که بر نرخ سود سپرده ها و تسهیلات اثر گذار است،‌گفت:‌در حال حاضر حداکثر نرخ سود سپرده ها و تسهیلات غیر مشارکتی و مبادله ای 22 درصد است که بانکها نمی توانند حجم زیادی از منابع را به صورت مبادله ای تسهیلات بدهند.

سیف با بیان اینکه نرخ سود عقود مشارکتی بستگی به نتیجه مشارکت دارد، ‌گفت: وقتی پروژه تمام می شود نرخ عقود مشارکتی مشخص می شود که اگر نرخ از حد خارج شود به بانکها تذکر می دهیم.

گفتنی است چندی پیش خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که یک ایرانی مستقر در خارج از کشور که نخواسته نامش فاش شود پرداخت کل بدهی‌های بابک زنجانی را تقبل کرده است.حمید حسینی اظهار کرد: این فرد ادعا می کند که نامه رسمی به بانک مرکزی زده است تا ضمانت نامه بانکی برای پرداخت بدهی های بابک زنجانی ارائه کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر