بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر : ۱۳۱۵۵۷
به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ روند کاهشی شاخص بورس و قیمت شرکتها در بازار سهام که از دیماه سال گذشته آغاز شد کماکان ادامه دارد، به طوری که نماگر بازار سرمایه که معاملات اولین روز سال 93 را در ارتفاع 79 هزار و 15 واحدی آغاز کرده بود، از ابتدای امسال تا پایان هفته اول شهریور در مجموع با افت 5703 واحدی به عدد 73 هزار و 312 واحد رسیده است.
همچنین از ابتدای امسال 67 میلیارد و 426 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 309 هزار و 89 میلیارد ریال معامله شده که این میزان سهام توسط یک میلیون و 725 هزار و 440 سرمایه گذار، در پنج میلیون و 614 هزار و 448 نوبت معاملاتی دادوستد شده است.
بعلاوه این که از ابتدای امسال بازار سهام 104 روز کاری فعالیت داشته و تعداد چهار میلیون و 141 هزار و 369 برگه اوراق مشارکت به ارزش چهار هزار و 146 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار به فروش رسیده است.
بر این اساس، کارشناسان بورسی معتقدند در شرایط کنونی بازار سرمایه به دلیل ابهامات موجود در اقتصاد در حالت انتظار قرار گرفته و رکود بر معاملات بازار سرمایه حاکم شده است؛ چرا که در حال حاضر سیاست‌ها نامشخص بوده و در خصوص معادن، پتروشیمی، گاز، فولاد و خودرو ابهامات کلیدی وجود دارد و دولت و مجلس در این خصوص با یکدیگر هماهنگ نیستند؛ بنابراین تا زمانیکه این ابهامات برطرف نشود بازار از این وضعیت خارج نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر