بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
طبق پیگیری های به عمل آمده در خصوص روغن پالم

دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس

به منظور تأثیر این موضوع و اقدامات به عمل آمده در ارتباط با برخورد با متخلفان به سراغ شرکت های فعال در گروه غذایی بورس رفت که نتیجه به دست آمده حکایت از عدم استفاده روغن پالم در محصولات تولیدی شرکت ها لبنی فعال در بازار سرمایه بود
کد خبر : ۱۳۱۵۷۳
نویسنده :
محمدآموخته
تولیدکنندگان محصولات لبنی نسبت به استفاده از پالم در محصولات خود منکر شده و از مسئولین کشور خواستار برخورد قاطع با متخلفین می باشند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، پس از صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر استفاده غیر مجاز از روغن پالم و عوارض ناشی از این ماده افزودنی در سلامت افراد جامعه، واکنش های یکسانی را از سوی تولیدکنندگان لبنیات شاهد بودیم.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت استفاده از محصولات لبنی و به ویژه شیر در سلامت انسان، بایستی از طریق مراجع ذیربط هر چه سریع تر پیگیری های لازم بعمل آمده و اطمینان خاطر در خصوص استفاده از لبنیات برای خانواده ها فراهم گردد.

طبق پیگیری های خبرنگار ما با مسئولین تولیدکننده محصولات لبنی در خصوص دلایل استفاده از روغن پالم و اینکه آیا از ماده جایگزین دیگری برای میکروب زدایی و همچنین سفید کردن شیر می توان استفاده کرد با برخوردهای جالبی مواجه می شدیم زیرا تمامی تولیدکنندگان با بی اطلاعی از ماهیت پالم، از مسئولین کشور خواستار برخورد قاطع با متخلفین می باشند.

این در حالی است که با توجه به صحبت های اخیر وزیر بهداشت در استفاده غیر مجاز از روغن پالم در لبنیات و خودداری از مصرف و همچنین اطمینان خاطر تولیدگنندگان لبنیات از سالم بودن محصولات خود، جای این سوال پیش می آید: دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس

لذا از مسئولین تقاضا داریم به جهت برخورد قاطع و همچنین شفافیت اطلاع رسانی، نسبت به اعلامی اسامی استفاده کنندگان از روغن پالم در محصولات خود، اقدام نمایند.

شایان ذکر است که خبرنگار بورس نیوز به منظور تأثیر این موضوع و اقدامات به عمل آمده در ارتباط با برخورد با متخلفان به سراغ شرکت های فعال در گروه غذایی بورس رفت که نتیجه به دست آمده حکایت از عدم استفاده روغن پالم در محصولات تولیدی شرکت ها لبنی فعال در بازار سرمایه بود که نه تنها پاسخی به سوال داده نشد بلکه سوال دیگری به وجود آمد مبنی بر اینکه اگر این شرکت ها که از جمله بزرگترین شرکت ها و نامدار در این صنعت هستند از این روغن گیاهی استفاده نمی کنند پس چه شرکت هایی اقدام به این عمل نموده اند؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
با سلامت مردم بازی میکنند.چرا اعلان نکردند که مردم کدام مورد را استفاده نکنند(برند)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
فقط پگاه از روغن پالم استفاده نمیکرده. اون هم چون شبه دولتی بوده و سود و زیان براش مهم نیست.
بقیه همه مخصوصا خصوصی ها به طور وسیع استفاده می کردن. ضمنا افزایش نرخ اخیر هم برای همین بود که دیگه از پالم استفاده نکنند.

سرانه مصرف لبنیات در دنیا 450 کیلو در سال هست که در ایران 90 بود که حالا به 40 رسیده و این یعنی فاجعه در آینده ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
صورتهای مالیشون نشان مدهد
بهپاک که علنا نوشته روغن گیاهی
بقیه هم تحت عنوان سایر موارد در مواد اولیه ذکر کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
به قول یکی از دوستان دیگه برای ما ایرانیا فقط سم یک ذره کثیفه! بقیه چیزها را با خیال راحت بخورید. البته اگر پولشو دارید!