بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر : ۱۳۱۵۷۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه آمریکا با خلف وعده مذاکرات هسته ای را به بن بست می رساند، گفت: با زیاده طلبی دولتمردان آمریکا لزومی به ادامه مذاکرات نیست.

حسین نقوی حسینی درگفت و گو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه 8 شخصیت و20 شرکت و موسسه مالی ایرانی به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی، گفت: آمریکا مانع اصلی به سرانجام رسیدن توافقات هسته ای است و از ابتدا هم دولتمردان آمریکا به دنبال توافق با جمهوری اسلامی ایران نبودند؛ از این رو آمریکا هرمرحله ای که مذاکرات به نتیجه نزدیک می شد با زیاده طلبی ها، خلف وعده ها و اقدامات برخلاف توافقات قلبی ، توقف و کندی مذاکرات را سبب شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق توافق اولیه یعنی اقدام مشترک مقررشد که از سوی 1+5 هیچ تحریم جدیدی اعمال نشود، اما آمریکایی ها بارها این توافق را نقض کردند و دست به تحریم های جدید زدند، بنابراین این تحریم های جدید کاملا برخلاف روح و روند مذاکرات و همه گفت وگوهایی است که تا امروز انجام شده است، به طور قطع این اقدام آمریکایی ها نشان می دهد که آنها تحت هیچ شرایطی خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات نیستند و تنها زمان راتلف می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره آینده مذاکرات هسته ای با اعضای 1+5، تصریح کرد: با وجود زیاده خواهی آمریکا مذاکرات با غرب درخصوص برنامه هسته ای ایران به نتیجه نمی رسد، زیرا آمریکایی ها همیشه از سیاست های دوگانه و خلف وعده درراستای مذاکرات هسته ای تبعیت کردند که به طور حتم این روند، مذاکرات را به بن بست می رساند؛ ازاین رو جمهوری اسلامی ایران باید به 1+5 اخطاردهد که اگر آمریکایی ها دست ازاین اقدام ها برنداشته و تحریم ها را لغو نکنند، این موضوع به آن معنا است که طرف مذاکره کننده حسن نیت نداشته و زمانی که حسن نیتی وجود ندارد چرا باید به این مذاکرات ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده‌اند. بر این اساس، شرکت‌‌های فعا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
مگه خود وزیر نفت نگفت که ما هم بیش از توافق با 1+5 نفت فروختیم؟ پس ما هم توافقات را نقض کردیم دیگه.
ولی واقعا این نماینده مجلس راست میگه برای چی باید ادامه بدیم مذاکرات رو. وقتی فضا غبارآلوده و هرکسی میتونه از آب گل آلود ماهی بگیره دیگه دلیلی برای مذاکره نمیمونه. مردم هم که باید فعلا برن سماق بمکند تا بعدا ببینیم تصمیم آقایون کدوم وری میشه. والا
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
مذاکره تبدیل به معامله شده . نمیدانم خریداریم یا فروشنده