بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
در معاملات روز جاری بررسی شد:

تداوم روند نزولی قیمت سهام

وزارت خارجه آمریکا بیش از 25 شرکت، بانک و فرد را که مظنون به همکاری در جهت توسعه برنامه هسته ای ایران هستند، در لیست تحریم های خود قرار داده است.
کد خبر : ۱۳۱۵۷۷
نویسنده :
اعتماد
شاخص کل بورس طی روز جاری با ادامه روند نزولی خود تا این لحظه با کاهش 185.77 واحدی به رقم 73126 واحد رسیده است.

براساس گزارش بورس نیوز، وزارت خارجه آمریکا بیش از 25 شرکت، بانک و فرد را که مظنون به همکاری در جهت توسعه برنامه هسته ای ایران هستند، در لیست تحریم های خود قرار داده است. در نتیجه، تحریم های جدید منجر به افزایش ریسک سیستماتیک بازار سرمایه طی روز جاری شده بطوریکه شاهد افزایش عرضه می باشیم.

شایان ذکر است این اقدام آمریکا در شرایطی صورت گرفته که قرار است دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 تا چندین هفته دیگر در نیویوریک برگزار شود.

همچنین عرضه اولیه "ثرود" در روز دوشنبه هفته جاری از جمله دلایلی است که افزایش عرضه ها را طی روز جاری با شتاب بیشتری همراه ساخته است.بنا براین گزارش، کلیه نمادهای تأثیرگذار بر شاخص کل بورس تا این لحظه به غیر از نماد "وغدیر" تأثیر منفی بر این نماگر گذاشته اند.

این در حالی است که "خودرو"، "فارس" و "خساپا" تأثیر منفی 23.8، 21.87 و 18.09 واحدی بر شاخص کل بورس و در مقابل "وغدیر" تأثیر مثبت 23.03 واحدی بر این نماگر دارند.

براساس این گزارش، شاخص کل فرابورس نیز با افت 1.10 واحدی به میزان 811.5 واحد رسیده است علاوه بر این تنها نماد "مارون" تا این لحظه توانسته تأثیر مثبت 1.32 واحدی بر شاخص کل فرابورس بگذارد در مقابل نیز "زاگرس"، "حسینا" و "ذوب" تأثیر منفی 0.71، 0.37 و 0.36 واحدی بر نماگر فرابورس دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر