بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
در معاملات روز جاری اتفاق افتاد:

ورود شاخص کل بورس به کانال 72 هزار واحدی

وزارت خارجه آمریکا بیش از 25 شرکت، بانک و فرد ایرانی به بهانه نقض تحریم های هسته ای تحریم کرد در نتیجه بازار سرمایه طی روز جاری با افزایش عرضه و کاهش قیمت سهام مواجه شد.
کد خبر : ۱۳۱۵۹۳
نویسنده :
اعتماد
شاخص کل بورس با تداوم روند نزولی افت قیمت سهام، به کانال 72 هزار واحدی رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، وزارت خارجه آمریکا بیش از 25 شرکت، بانک و فرد ایرانی به بهانه نقض تحریم های هسته ای تحریم کرد در نتیجه بازار سرمایه طی روز جاری با افزایش عرضه و کاهش قیمت سهام مواجه شد.

این در حالی است که شاخص کل بورس با افت 370 واحدی رو به رو شد و کلیه نمادهای تأثیرگذار بر نماگر بورس تأثیر منفی بر این نماگر گذاشتند. شایان ذکر است شاخص کل فرابورس نیز با افت 2.5 واحدی به کانال 810 واحد رسید. 

بطور کلی، تحریم های جدید علیه ایران، بیم از عدم حصول نتیجه مثبت در توافقات هسته ای را افزایش داده این در حالی است که امیدها در خصوص وضعیت عملکرد شرکت ها و همچنین تزریق پول جدید به بازار سرمایه و توسعه اقتصادی در صورت حصول توافقات هسته ای میسر خواهد بود.

گفتنی است مشکل کنونی بازار سرمایه، کمبود نقدینگی و اخذ تصمیماتی می باشد که به دلیل عدم ثبات، تأثیر منفی بر روند این بازار گذاشته اند شایان ذکر است که مقوله تحریم های مجدد نیز ریسک سیستماتیک بازار سرمایه را افزایش داده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
masoud
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
این چه بازاری است که اخبارمثبت هیچ تغییری بربازار
ندارد ولی کوچکترین خبرمنفی پدرما رو درمیاره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
جمع کنید برید بیرون که با حرفهای امروز روحانی اوضاع نا امید کننده هست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
سقوط شاخص از 89000 تا 73000 در حالی اتفاق افتاده است که اخبار مثبت مذاکرات و برداشته شدن تحریمها در جریان بوده است . نمیتوان سیاستهای غلط و ندانم کاریهای مسئولان را به امریکا نسبت داد .مشکل ما این است که تمام مشکلاتی که خودمان ایجاد کرده ایم به دوش دیگران میاندازیم این همه اختلاس تو بیمه.بانک.شرکت نفت.و..... همه تقصیر امریکاست؟
محمد
United States of America
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
آقا خودت تیتر زدی ((((ریزش 27 درصدی تورم در 11 ماه )))) الکی که نمیشه تورمو کنترل کرد با پایین اوردن قیمت سهام دارن کنترل میکنن دیگه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
با هم مرگ بر آمریکا...
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
بازار بورس که چه عرض کنم !بازار رو به چالش در مسیر خواسته های خودشون هدایت میکنند و گرنه بین همان بازار بورسه که در بدترین شرایط تحریمها حرکتهای هیجانی سعودی در پیش گرفته بود .
بازار بورس در دل تحریم رشد بیش از 100% داشته حالا چه اتفاقی افتاده که با تحریم چند نفر و شرکت این چنین دشتخوش تزلزل میگردد؟! این قصه سر چشمه دیگری دارد .
این چه نوع بازاریست که با رفع تحریم سقوط میکند و تجدید هم افت میکند؟پس مشکل از جای دیگریست گناه ان را گردن تحریمها نیندازید
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
سهام به جای حقوق . مجلس باید قانونی تصویب کند تا به جای 10 درصد حقوق کارمندان دولت . سهام بدهند .اینجوری هم کسر بودجه نخواهیم داشت وهم بیشتر به فکر کانون سرمایه گذاری خواهیم بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
بهتر بود بگی سقوط شاخص ب کانال 72 هزار واحدی درسته؟؟؟