بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
مستطيل شيشه اي تالار

رشد مسکن به کمک بورس !

اهالی تالار امروز انتشار برخی اخبار همچون تحریم های جدید علیه برخی بانک های کشورمان را عاملی برای بازار سراسر قرمز روز جاری می دانستند.
کد خبر : ۱۳۱۶۴۷
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.06.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 237 واحد کاهش به رقم 53518 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 949 واحد کاهش عدد 144844 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 370 واحد افت به رقم 72941 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وغدیر" با 15 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 80 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افت به رقم 810 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1149 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1490 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس طی معاملات روز جاری با سقوط به یک پله عقب تر وارد مدار 72 هزار واحدی شد و در دفتر ناکامی های اخیر خود برگ دیگری را به ثبت رساند.

بنابر گزارش بورس نیوز، اهالی تالار امروز انتشار برخی اخبار همچون تحریم های جدید علیه برخی بانک های کشورمان را عاملی برای بازار سراسر قرمز روز جاری می دانستند.

از سویی دیگر امروز پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان انجام شد و با این اقدام ابزار جدید دیگری به بازار سرمایه افزوده شد. اضافه شدن این ابزار به دیگر ابزارهای بورس اقدام بسیار خوبی بود اما متوجه نشدیم که چرا باید نقدینگی از سمت بورس به سمت رونق بازار مسکن که یک بازار موازی با بورس است و البته رقیب آن نیز محسوب می شود هدایت شود.

اصلاً کاری به افت شاخص بورس نداریم، کاری به کاهش قیمت سهام شرکت ها هم نداریم ولی با یک موضوع بسیار کار داریم، بورس در کجای این اقتصاد جای دارد؟

ابتدا با رکورد در بازار سرمایه، نقدینگی قابل توجهی راهی سپرده های بانکی شد و با این اتفاق یک ضربه به بورس وارد شد امروز که مابقی پول های موجود در این بازار داشت خود را با شرایط سازگار می کرد و به دنبال صنعت آینده دار برای سرمایه گذاری می گشت مجدداً ابزاری جدید وارد شد تا از طریق بازار سرمایه موجبات رونق در بازاری دیگر را فراهم آورد که این نیز با خروج بخشی دیگر از نقدینگی موجود در بورس سبب وارد آمدن ضربه ای دیگر بر پیکر بازار سرمایه می شود.

نمی دانیم، شاید اقتصادیون بهتر می دانند!!!

چرا در شرایطی که بزرگ ترین عامل رکود و تورم عدم وجود نقدینگی کافی در دستان تولیدکنندگان داخلی است ما باید پول را به صورت مستقیم به  بازار مسکن تزریق کنیم که ارزش افزوده قابل توجهی در اقتصاد صنعتی ندارد و بیشتر اسیر دلال بازی است  و به رشد دوباره آن کمک کنیم .

علم اقتصاد را اقتصاددان بهتر می دانند اما خودمان را گول نزنیم ابزار جدیدی که امروز وارد بازار سرمایه شد برای رونق بازار رقیب بود، نه بورس .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
ازچی وحشت داری که نمی گذاری مردم نظرشونو در مورد بورس بنویسند.
امامي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
بعلت اينكه اكثر مسؤلين تو كار مسكن هستندبنا براين شب وروز در فكر رونق بازار مسكن مي باشند حالا ديگر بازارها خراب شد مسئله اي نيست
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
با سلام و خسته نباشيد .الان تنها حامي بازار سرمايه همين بورس نيوز است - بقيه همه بدنبال منافع خود و نه حمايت از بازار سهامند - افشاگري در مورد پديده - به چالش كشيدن فقط به خاطر حمايت از كليت بورس نه يك سهم خاص و ... و آلان هم با اين مطلب در مورد نسيم واقعا دمتان گرم - كاش ساير سايتها و خبرگزاريها هم اندازه شما به فكر همه بودند . واقعا ممنون - يك سهامدار
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
توی این شرایط که 70درصد نقدینگی کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ملک و ساختمان گیر کرده فراهم اوردن شرایطی که باقی منایع هم در این حوزه وارد شود خیانت به کشور و 75میلیون ایرانی است
امینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
باسلام من نمدانم با تاسیس شرکتهای جورواجوردنبال چه هستیم مثال چرا برای شرکتهای ساختمانی وایران. ثنوصا. ثمسکن ودیگران از ده سال پیش قیمتش کمتراز نصف شده در حالی که قیمت ملک 15برابر رشد کرده حالاچرا سازمان بورس از این شرکتهاشفافیت نمخواهد بیچاره سهامدار.چه گناهی کرده پول داده سهم اینها را خریده. چون پول یک آپاتمان را نداشته لطفا از مدیران بخواهیدعلت را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
اصلا چرا باید به فکر رونق مسکن باشند؟پس تولید چی میشه؟بهتر نیست بره به اون سمت؟تو هیچ جای دنیا مسکن عامل تحرک اقتصادی نیست و مثل ایران یک ساله قیمت مسکن سر به فلک نمیزنه.این رونق مسخره که دنبالش فقط واسه مردم باعث بدبختی و خونه دار نشدنشونه