بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر : ۱۳۱۶۴۹
شرکت اینتل روز گذشته از پردازشگر جدید 8 هسته ای خود با عنوانIntel Core i7-5960Xرونمایی کرد. این پردازشگر که پیش از این با نام کد «Haswell-E» شناخته می شد، بیش از همه بازار علاقه مندان به بازی های گرافیکی و تولید کنندگان محتوی را هدف قرار داده است.

به گزارش «تابناک» حدود 10 سال پیش اینتل اقدام به رونمایی پردازشگرPentium 4با قدرت3.4 GHzکرد. اما اکنون این شرکت پردازشگری را معرفی کرده است که با یک رویکرد جدید همراه شده است قرار است این باور را جای بیندازد که فرکانس پردازش تنها نکته در بهبود عملکرد پردازشگر نیست:

«اینتل» از اولین پردازشگر 8 هسته ای رونمایی کرد

این پردازشگر جدید که بر مبنای چیپX99اینتل است، از 8 هسته فیزیکی برخوردار است که برای اولین بار قابلیت عمل بر روی 16Threadجداگانه را دارا است. در نتیجه نرم افزار ها با تقسیم بار پردازشی بر روی اینThreadها قادر خواهند بود از نهایت سرعت ممکن بهره برداری کنند. هر هسته از این پردازشگر دارای ساختارCacheجداگانه32 KB L1است و در عین حال20 MB L3به شکل مشترک برایCacheدر اختیار همه هسته های پردازشگر قرار دارد:

«اینتل» از اولین پردازشگر 8 هسته ای رونمایی کرد

همچنین قابلیت همخوانی این پردازشگر باRAMاز نوعDDR 4و قابلیت های قدرتمندOverclockingآن منجر به آن میشود که یکی از سریع ترین پردازش ها بر رویPCممکن شود.

نکته قابل توجه در خصوصHaswell-Eاین است که اساس مسیر خاص خود را متفاوت از جریان اصلی بازار پیش رو گرفته است. استاندارد اصلیHaswellابتدا با پردازشگرCanyon Core i7 4790Kشروع شد که یک چهار هسته ای باOverclockفوق العاده بود. اما با مدل5820Kبا شش هسته به اوج خود رسید. مدل5930Kنهایت سرعت را برای این پردازشگر ها مهیا کرده بود و حال5960Xتحولی جدید در پردازشگرهای اینتل رقم زده است و برای اولین بار هشت هسته و 16Threadرا عملا به کار میگیرد.

«اینتل» از اولین پردازشگر 8 هسته ای رونمایی کرد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر