بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر : ۱۳۱۶۷۳
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: حضور داعش در عراق برای ایجاد ناامنی است ولی مانع حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در عراق نمی‌شود.

به گزارش فارس از قزوین شکرالله طاهری عصر امروز در نشست تخصصی تجار و بازرگانان قزوین با رایزن بازرگانی عراق در ایران که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار داشت: برپایی نشست‌های تخصصی می‌تواند به حاصل شدن نتایج مطلوب کمک کند.

وی افزود: کشورهای عراق و ایران دارای نقاط مشترک فرهنگی و دینی زیادی هستند که امروز پس از جنگ تحمیلی بالاترین روابط سیاسی و بازرگانی را بین این دو کشور مشاهده می‌کنیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا تصریح کرد: عراق امروز نیازمند رشد و شکوفایی است که این مهم با سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی محقق می‌شود.

طاهری یادآور شد: داعش نیز یکی از نقشه‌های دشمنان برای ناامن جلوه دادن عراق در راستای جلوگیری از حضور سرمایه‌گذاران در این کشور است ولی ما در کنار ملت عراق به رشد و توسعه این کشور کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: مطلوب است با شرایط مطلوبی که برای سرمایه‌گذاران ایرانی در عراق وجود دارد، استان‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌هایشان در توسعه عراق بکوشند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با اشاره به تفاهمنامه‌های قبلی که بین کربلا و قزوین امضا شده، تأکید کرد: تفاهمنامه قبلی در شش بند با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و بازرگانی هنوز اجرایی نشده که امیدواریم مسئولان در این زمینه راهکاری ارائه کنند.

طاهری عنوان کرد: دولت مرکزی عراق اختیارات لازم را به استان‌های این کشور برای انعقاد قراردادهای تجاری اعطا کرده است که سرمایه‌گذاران ایرانی با توجه به مسدود شدن مرزهای عراق با سوریه و ترکیه باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی توسط سرمایه‌گذاران ایرانی در عراق از دیگر مواردی است که باید انجام شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
هر كه دارد هوس مال و منال بسم ا..