بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر : ۱۳۱۷۱۶

به گزارشخبرگزاری فارس، بعد از سازمان نظارت بر کار چین اعلام کرد که یک شرکت چینی تامین کننده نیازهای سخت افزاری سامسونگ و شرکت چینی لنوو به استفاده از نیروی کار زیر سن قانونی متهم شده‌ است، شرکت سامسونگ الکترونیک با صدور بیانیه‌ای به این اتهام پاسخ داد.

سامسونگ اعلام کرده کهبلافاصله بعد از مطرح شدن اتهام استخدام کودکان توسط شرکت دانگوان شینیانگ الکترونیک یکی از تأمین‌کنندگانش در چین - که از طرف سازمان نظارت بر کار چین اعلام شد (China Labor Watch) - تحقیقاتی را در ‌این ‌باره در تاریخ 10 ژوئیه 2014 میلادی انجام داده است.

بر این اساس سامسونگ از سال 2013 تا به‌حال شرکت دانگوان شینیانگ الکترونیک را طی سه مرحله مورد بازرسی قرار داده بود که آخرین آن‌ها در تاریخ 25 ژوئن انجام شد. در این بازرسی‌ها هیچ موردی از به‌کارگیری کودکان در این مجتمع صنعتی مشاهده نشد.

گزارش یاد شده می‌افزاید: پس از تحقیقات جداگانه‌ای که بعد از مطرح شدن ادعای سازمان نظارت بر کار چین (CLW) انجام شد، سامسونگ شواهدی دال بر استخدام غیر قانونی کودکان، که در تاریخ 29 ژوئن 2014 اتفاق افتاده، یافت که مقامات چین نیز در حال پیگیری این امر هستند.

سامسونگ تاکید کرده است که اگر تحقیقات ثابت کند که این تأمین‌کننده دست به استخدام غیر قانونی کودکان زده‌ است، سامسونگ رابطه خود را با این تأمین‌کننده به‌ طور دائم متوقف خواهد کرد.

اما در آخرین در گزارش China Labor Watch ادعا شده که بیش از 10 کودک در کارخانه یاد شده مشغول به کار بوده اند و تحقیقی که در فاصله زمانی ماه‌های جولای تا آگوست صورت گرفته این مساله را ثابت می کند.

-
اشتراک گذاری :
ارسال نظر