بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر : ۱۳۱۷۳۰
محمدجواد ظریف با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها بیشتر برای راضی کردن گروه‌های فشاری است که در داخل آمریکا با هرگونه توافقی مخالفند.

به گزارش ایسنا،وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود گفت: در برخی موارد استفاده از برخی ملاحظات فنی در چارچوب برنامه اقدام مشترک از سوی آمریکا دیده می‌شود. اما اگر قرار باشد چنین روشی از سوی آنها استفاده شود برای ایران هم این امکان وجود دارد با توجه به برخی ملاحظات فنی اقدام متقابل داشته باشد، اما ما علاقه‌مند به چنین کاری نیستیم و نمی‌خواهیم در راستای خواست تندروها عمل کنیم.

وی افزود: ایران در مذاکرات جدی است و تمام مردم ایران برای رسیدن به راه‌حل تفاهم دارند. البته دیدگاه‌های مختلف در ایران وجود دارد اما هیچ گروه فشاری نیست که نخواهد ما به راه‌حل برسیم چرا که کسی به دنبال جنگ‌طلبی در ایران نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر این‌که مردم ایران به دنبال درگیری نیستند، بار دیگر یادآور شد: چنانچه رفتار آمریکایی‌ها برای استفاده از تهدید و زور تحت تأثیر تحریم ادامه یابد، ما هم اقدامات فنی را در چارچوب توافق صورت می‌دهیم که خوشایند آنها نیست.

وی گفت: ما تا الان خویشتنداری کرده‌ایم اما اگر ببینیم این روند ادامه دارد اقدام متقابل انجام می‌دهیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
اولا تحریم های جدید آنها برای راضی کردن گروههای فشار نیست بلکه به سبب ماهیت استعماری آنها است . این اظهارات شماست که برای راضی کردن افکار عمومی است . ثانیا متن به گونه ای تنظیم شده که امکان دور زدن بدون نقض توافق نامه برای آنها وجود داشته است و این یعنی بد نگارش شده است . ثالثا شما اگر امکان اقدام متقابل را داشتید (بدون نقض توافق نامه) این کار انجام داده بودید و خویشتنداری نمی کردید . خودتان هم می دانید که امکان اقدام متقابل را ندارید والا معطل نمی کردید . لذا لطفا اینقدر افکار عمومی را بازی ندهید . بورس نیوز در خواست می شود حتما این نظر منتشر شود .