بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد عنوان کرد:

رفع ابهامات موجود بهترین داروی بازار سرمایه

اگرچه پیش بینی روند بازار سرمایه در مقطع فعلی دشوار می باشد اما به نظر می رسد شاهد ریزش و یا صعود خاصی در قیمت سهام نخواهیم بود بطوریکه احتمال می رود روند قیمت سهام در حالت خنثی به سر برد.
کد خبر : ۱۳۱۷۷۴
نویسنده :
اعتماد
تداوم روند نزولی قیمت سهام در بازار سرمایه، تمایل و انگیزه سهامداران جهت سرمایه گذاری در بازار را با کاهش همراه ساخته بطوریکه سرمایه گذار به دلیل وجود ریسک های سیستماتیک و همچنین بی ثباتی در تصمیم گیری های مربوطه ترجیح می دهد در شرایط کنونی، نقدینگی خود را وارد بازار سرمایه نکند.

در همین راستا، حاجی حسینی، مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: اگرچه پیش بینی روند بازار سرمایه در مقطع فعلی دشوار می باشد اما به نظر می رسد شاهد ریزش و یا صعود خاصی در قیمت سهام نخواهیم بود بطوریکه احتمال می رود روند قیمت سهام در حالت خنثی به سر برد.

حاجی حسینی تصریح کرد: بطور کلی تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای، نمی توان انتظار کاهش و یا رشد محسوسی را در قیمت سهام داشت. این در حالی است که حتی در صورت رشد یا کاهش قیمت سهام، این نوسانات مقطعی خواهد بود و برآیند بازار در انتظار خبر عمومی در خصوص مذاکرات می باشد.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد بیان کرد: اگرچه کمبود نقدینگی یکی از مشکلات کنونی بازار سرمایه است اما در حقیقت وجود 2 عامل اساسی بر روند واقعی بازار تأثیرگذار است این عوامل مربوط به روند داخلی و روند خارجی می باشد. عامل داخلی به سیاست های دولت و روند خارجی به نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای اشاره دارد که در مجموع این عوامل می توانند تعیین کننده روند بازار سرمایه باشند این در حالی است که وضعیت بورس در مقطع فعلی در وضعیت ابهام در خصوص روند مذاکرات و سیاست های دولت به سر می برد.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده روند دستوری و دخالت های مصنوعی در خصوص روند بازار سرمایه اگرچه در کوتاه مدت می تواند شوک مثبتی بر روند بازار داشته باشد اما این شوک مثبت، به صورت مقطعی خواهد بود لذا به نظر می رسد بهترین کمک در جهت بازار، رفع ابهامات موجود است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر